Internet w pensjonacie

Anna Wszołek Właścicielka pensjonatu W ostatnim numerze „Hotelarza” przeczytałam, że w renomowanych hotelach – na razie nielicznych – pojawia się internet bezprzewodowy w pokojach. Otóż chcę Państwa poinformować, że w moim skromnym pensjonaciku (www.annawszolek.com), który dysponuje kilkoma pokojami typu studio i apartamentem, od kilku miesięcy mamy internet bezprzewodowy! Chyba jest to jedyny taki obiekt w […]

Czytaj dalej


O obiektach zabytkowych

Hubert Mącik Jestem absolwentem Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie i obecnie studentem IV roku historii sztuki na KUL. Z zainteresowaniem przeglądam każdy numer „Hotelarza” (moi rodzice uczą  w technikum hotelarskim, dlatego ten miesięcznik regularnie trafia do mnie do domu). Chciałbym przede wszystkim pogratulować ciekawej formuły pisma i tego, co w nim jest, a […]

Czytaj dalej


Jeszcze o inwestorach

Przeczytałem właśnie list w ostatnim numerze „Hotelarza”. Zgadzam się, że inwestorzy hotelowi w Polsce popełniają wiele błędów z własnej winy, a kieruje nimi pycha. Koledzy inwestorzy, czy jak popsuje się wam but, to idziecie do wujka Henia, który dobrze włada młotkiem i klejem? Albo jak rozboli was ząb, to czy dzwonici  do cioci Zosi, która […]

Czytaj dalej


Peter Goehle

Od października ub.r. jest dyrektorem generalnym czterogwiazdkowego Hotelu Polonia Palace w Warszawie, zarządzanego przez Hotele Warszawskie Syrena. Wcześniej był dyrektorem generalnym w hotelach sieci Sheraton i Dorint Hotels & Resorts International  (w latach 1996–2004). Doświadczenie zawodowe zdobywał też w obiektach zrzeszonych w programie Leading Hotels of the World w Londynie, Szwajcarii i Niemczech. Pracował także […]

Czytaj dalej


Dziennik toskański

W czasach mego dzieciństwa lata były bardziej gorące, ziemia bardziej wysuszona przez słońce; było mniej zieleni, wszystko mniej na pokaz, mniej wyrównane, nie tak uładzone, po prostu mniej ad usum turisticum. Tessa Capponi-Borawska co roku z mężem Polakiem i czwórką dzieci spędza wakacje w Toskanii. Oczami autorki oglądamy ukochane zakątki regionu, uczestniczymy w życiu domowym, […]

Czytaj dalej


Krzesełko Smart z Estimy

    Krzesło Smart, przeznaczone specjalnie do hoteli, zostało zaprojektowane przez włoską pracownię Archirivolto. Mebel łączy nowoczesny styl oraz wyjątkowy komfort użytkowania. Jego niezwykły kształt potrafi przyciągnąć gości, dodatkową zaletą jest tworzywo, z którego wykonano krzesło, tzw. inteligentny technopolimer. Smart jest dostępny w trzech kolorach. Zachęca swoim nowoczesnym designem i – jak zapewnia dystrybutor, firma Estima […]

Czytaj dalej


Adam Czekaj

Od października ub.r. jest zastępcą dyrektora generalnego ds. sprzedaży i marketingu w warszawskim czterogwiazdkowym Hotelu Polonia Palace zarządzanym przez Hotele Warszawskie Syrena. Wcześniej pracował w: Grand Hotel Avala & Villas w Budvie (Czarnogóra) jako konsultant i dyrektor działu pokoi (2004), Hotelu Rialto w Warszawie jako dyrektor dział pokoi (2002–2004), Hotelu Hyatt Regency w Warszawie jako […]

Czytaj dalej


On-Premise Catering: Hotels, Convention & Conference Centers and Clubs

Catering i obsługa imprez okolicznościowych jest obecnie najszybciej rozwijającym się sektorem przemysłu nazywanego po angielsku food & beverage.  „On-premise catering” to produkcja i konfekcjonowanie żywności w hotelu, uroczystości weselne, centra kongresowe, kluby i catering specjalny, np. na imprezach w siedzibach firm. Książka, jak zapewnia wydawca, jest jedyną publikacją prezentującą tak szeroko koncepcję cateringu i informacje […]

Czytaj dalej


JOOP! – ekskluzywna marka w łazience

    Wolfgang Joop opracował (wspólnie z firmami Keramag, Koralle, Kludi i Steuler) nową koncepcję łazienki JOOP! Tak powstały: Lounge – łazienka „męska”, Boudoir – subtelna łazienka „kobieca”, i Pool – „ciepła” łazienka dla całej rodziny. Łączy je wzornictwo poszczególnych elementów, różnią się kolorystyką i użytymi detalami. Łazienka obejmuje pełen zakres ceramicznych urządzeń sanitarnych i mebli […]

Czytaj dalej


Świnoujskie fantazje

Na terenie portu w Świnoujściu (w tzw. Basenie Północnym) ma powstać trzygwiazdkowy hotel  ze 110 pokojami. Oprócz tego koncepcja zagospodarowania przestrzennego tego terenu (przygotowywana przez gdańską firmę doradczą Grupa Doradztwa Gospodarczego Centrum Promocji) zakłada wybudowanie tu mariny dla 320 jachtów, promowego dworca pasażerskiego, apartamentów i sklepów. Wstępnie zakłada się, że koszty budowy mariny wyniosą 42 […]

Czytaj dalej