O obiektach zabytkowych

Hubert Mącik Jestem absolwentem Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie i obecnie studentem IV roku historii sztuki na KUL. Z zainteresowaniem przeglądam każdy numer „Hotelarza” (moi rodzice uczą  w technikum hotelarskim, dlatego ten miesięcznik regularnie trafia do mnie do domu). Chciałbym przede wszystkim pogratulować ciekawej formuły pisma i tego, co w nim jest, a […]

Czytaj dalej


Jeszcze o inwestorach

Przeczytałem właśnie list w ostatnim numerze „Hotelarza”. Zgadzam się, że inwestorzy hotelowi w Polsce popełniają wiele błędów z własnej winy, a kieruje nimi pycha. Koledzy inwestorzy, czy jak popsuje się wam but, to idziecie do wujka Henia, który dobrze włada młotkiem i klejem? Albo jak rozboli was ząb, to czy dzwonici  do cioci Zosi, która […]

Czytaj dalej


Internet w pensjonacie

Anna Wszołek Właścicielka pensjonatu W ostatnim numerze „Hotelarza” przeczytałam, że w renomowanych hotelach – na razie nielicznych – pojawia się internet bezprzewodowy w pokojach. Otóż chcę Państwa poinformować, że w moim skromnym pensjonaciku (www.annawszolek.com), który dysponuje kilkoma pokojami typu studio i apartamentem, od kilku miesięcy mamy internet bezprzewodowy! Chyba jest to jedyny taki obiekt w […]

Czytaj dalej


Dobre wyniki Accoru

Spółka Accor osiągnęła w 2004 r. przychody na poziomie 7,1 mld euro – to o 4,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Działalność hotelarska przyniosła Accorowi 5 mld euro. Hotele wysokiej i średniej klasy odnotowały wzrost przychodów o 5 proc., RevPar w tych obiektach wzrósł o 2,4 proc. Ten sam wskaźnik w klasie ekonomicznej wzrósł o […]

Czytaj dalej


Utrzymać gościa, zatrzymując pracownika

Dagmara SzczepaniukAutorka, absolwentka Akademii Morskiej w Gdyni, jest pracownikiem hotelu Novotel Centrum w Gdańsku. Pisze pracę doktorską z dziedziny marketingu usług hotelarskich, na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Interesuje się problematyką zarządzania jakością i szeroko pojętym marketingiem usług. Oddany i lojalny personel to jeden z kluczowych czynników wpływających na stałe związanie gości z […]

Czytaj dalej


Zaprezentuj się

Jerzy MiklewskiAutor jest konsultantem. Z branżą hotelarską związany od kilkunastu lat – wieloletni prezes spółki Investon (do lipca ubiegłego roku), współtwórca koncepcji hoteli ekonomicznych Ideal. Wcześniej przez kilka lat dyrektor ds. inwestycji w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki SA. Brak pieniędzy na realizację pomysłów hotelowych jest główną bolączką polskich inwestorów. Często dysponują oni atrakcyjną lokalizacją, projektem […]

Czytaj dalej


Nagroda za lojalność

Hotele na świecie niemal połowę swoich dochodów czerpią z wąskiego segmentu podróżujących, którzy spędzają każdego roku ponad miesiąc poza domem. Ci goście, tzw. frequent travelers, choć stanowią tylko 10 proc. wszystkich klientów hoteli, zapewniają  aż 44 proc. obłożenia!Na początku lat 80. ubiegłego wieku sieci hotelowe – na wzór linii lotniczych – zaczęły wprowadzać programy lojalnościowe […]

Czytaj dalej


Legionelloza zaatakowała pomorskie hotele

W 10 z 30 przebadanych hoteli na Pomorzu znaleziono bakterię legionella pneumonia. To efekt badań prowadzonych od kilku miesięcy przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Gdańsku – wszczęto je z powodu śmierci na legionellozę niemieckiego turysty (prawdopodobnie zaraził się tą chorobą w jednym z pomorskim hoteli). Natychmiastowa dezynfekcja zniszczyła bakterie, nie ma obaw, że jeszcze zagrożą […]

Czytaj dalej


Po sezonie w Krakowie – Zachęcić gości w okresie małego ruchu turystycznego

Łukasz OchońskiAutor jest kierownikiem marketingu w krakowskim trzygwiazdkowym HOTELU ATRIUM O ile frekwencja w hotelach dwu-, trzy- i czterogwiazdkowych w Krakowie podczas sezonu cieszy właścicieli obiektów, o tyle kończąca się właśnie zima to czas, w którym krakowscy hotelarze dokładają wytężonych starań, by pozyskać gości. Ubiegły rok był bardzo dobry dla krakowskich hotelarzy dzięki wstąpieniu Polski […]

Czytaj dalej


Outsourcing – czym ryzykujesz?

Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, lepiej i taniej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili; powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej od nas (Henry Ford).Outsourcing niesie wiele zagrożeń, zanim więc podejmiecie decyzję, warto, byście dowiedzieli się, czym ryzykujecie… Pierwsze zagrożenie: nieprzemyślany wybór modelu współpracy z […]

Czytaj dalej