Internet w pensjonacie

Anna Wszołek Właścicielka pensjonatu W ostatnim numerze „Hotelarza” przeczytałam, że w renomowanych hotelach – na razie nielicznych – pojawia się internet bezprzewodowy w pokojach. Otóż chcę Państwa poinformować, że w moim skromnym pensjonaciku (www.annawszolek.com), który dysponuje kilkoma pokojami typu studio i apartamentem, od kilku miesięcy mamy internet bezprzewodowy! Chyba jest to jedyny taki obiekt w […]

Czytaj dalej


O obiektach zabytkowych

Hubert Mącik Jestem absolwentem Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie i obecnie studentem IV roku historii sztuki na KUL. Z zainteresowaniem przeglądam każdy numer „Hotelarza” (moi rodzice uczą  w technikum hotelarskim, dlatego ten miesięcznik regularnie trafia do mnie do domu). Chciałbym przede wszystkim pogratulować ciekawej formuły pisma i tego, co w nim jest, a […]

Czytaj dalej


Jeszcze o inwestorach

Przeczytałem właśnie list w ostatnim numerze „Hotelarza”. Zgadzam się, że inwestorzy hotelowi w Polsce popełniają wiele błędów z własnej winy, a kieruje nimi pycha. Koledzy inwestorzy, czy jak popsuje się wam but, to idziecie do wujka Henia, który dobrze włada młotkiem i klejem? Albo jak rozboli was ząb, to czy dzwonici  do cioci Zosi, która […]

Czytaj dalej


Skuteczny oręż – regulamin hotelu i karta meldunkowa

Jacek PiastaAutor jest doświadczonym dyrektorem hoteli. Obecnie wiceprezes zarządu spółki INVESTON będącej właścicielem hoteli sieci Ideal Regulamin hotelu i karta meldunkowa, czyli: hotelarzu, broń się sam (przed nierzetelnymi i kłopotliwymi klientami) Karta meldunkowa jest dowodem potwierdzającym fakt, że konkretny gość, w określonym terminie, mieszkał w hotelu. By był to dowód bezsporny, gość własnoręcznie powinien kartę […]

Czytaj dalej


Firma roku 2004

Przedsiębiorstwo Hotelarsko-Turystyczne Sp. z o.o. z Warszawy otrzymało tytuł Firma Roku 2004 przyznawany przez Polski Klub Biznesu. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 22 stycznia br. na Zamku Królewskim w Warszawie. Przedsiębiorstwo Hotelarsko-Turystyczne (PHT) jest właścicielem wielu obiektów biurowych i hotelowych w Warszawie: trzygwiazdkowych hoteli Hetman i Reytan, dwugwiazdkowego Hotelu Praskiego. Spółka powstała w 1995 roku […]

Czytaj dalej


Robert Ziemkiewicz

    Pełni funkcję szefa kuchni w warszawskim Hotelu Holiday Inn od lutego 2004 r. Doświadczenie zawodowe zdobywał pod okiem takich szefów kuchni, jak Kurt Sheller czy Bernard Luisiana.     Swoją przygodę z hotelową kuchnią rozpoczął w 1987 r. w warszawskim Hotelu Europejskim. Następnie pracował m.in. w pięciogwiazdkowym Hotelu Bristol, gdzie zajmował stanowisko Senior sous Chef. […]

Czytaj dalej


Wskaźniki operacyjne

Marta KuniszykAutorka jest doktorem nauk ekonomicznych, dyrektorem Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA, przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy oraz członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon – Hotele Ekonomiczne SA. Wykłada rachunkowość zarządczą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W poprzednim wydaniu „Hotelarza” przedstawiłam wskaźniki odnoszące się do analizy przychodów najważniejszych rodzajów działalności operacyjnej hotelu. […]

Czytaj dalej


Jacek Szczepański

Od połowy stycznia br. jest szefem kuchni w Hotelu Warszawianka Centrum Kongresowe w Jachrance koło Serocka. Wcześniej pracował w Hotelu Victoria (w latach 1987–2004).  W międzyczasie podnosił swoje kwalifikacje za granicą (cztery lata w Paryżu, rok na promie Ryga–Sztokholm). Pracował też w hotelach w Emiratach Arabskich, Bangkoku, Lizbonie, Moskwie. Ukończył liceum gastronomiczne w Warszawie oraz […]

Czytaj dalej


Pierwsza na rynku konferencja o kosztach

Od kilku miesięcy publikujemy w „Hotelarzu” cykl poświęcony rachunkowości zarządczej. Prezentujemy narzędzia, które mają wspierać zarządzanie hotelem. Tematyka RevPar, GOP, liczenia frekwencji jest trudna, ale bez pogłębienia tej wiedzy nie da się sprostać rosnącej konkurencji i szybko postępującym zmianom na rynku. Problematyce revenue management – ale nie tylko – poświęcona będzie konferencja pt. Zarządzanie kosztami […]

Czytaj dalej


Hotel Branicki otwarty

Czterogwiazdkowy Hotel Branicki w Białymstoku otworzył swoje podwoje dla gości. Jest to pierwszy obiekt typu butik w tym mieście. Około czterdziestu procent pokoi różni się od siebie praktycznie wszystkim – podkreśla Marek Grzesiak, dyrektor hotelu. W hotelu są 32 pokoje (dla 64–80 osób), apartamenty: Różany i Hetmański oraz apartament typu extended stay, z 40-metrowym tarasem. […]

Czytaj dalej