Executive znaczy więcej – ponadstandardowe rozwiązania hotelowe

Anna Kukawska.
Architekt w pracowni PRC Design;
współtworzyła m.in. projekty wnętrz hoteli IBB Andersia w Poznaniu,
Holiday Inn w Józefowie oraz Best Western w Katowicach


W dotychczasowej wędrówce po przestrzeniach hotelowych zostały omówione miejsca, które przypisane są do określonych kategorii hotelu i zdefiniowane w normach prawnych. Zdarza się jednak, że oczekiwania gości hotelowych wykraczają poza te granice. Dotyczy to zarówno wyposażenia, jak i usług, czy też estetyki obiektu hotelowego. Spełnienie tych wymagań nie zawsze wiąże się z większymi kosztami, ale z pewnością zwielokrotnia wrażenia sfery duchowej.


 

Najczęściej stosowaną formą usług "extra" są przestrzenie określane mianem executive. Należą do nich pokoje o bogatszym programie niż tradycyjna triada przedpokój-łazienka-sypialnia. I tak, w typologii pokoi o podwyższonym standardzie używa się określenia Junior Suite dla przestrzeni wyposażonych w dodatkowy mały salonik, przy pokoju typu Senior Suite salonik ten staje się salonem, zaś w przypadku apartamentu o najbogatszym wyposażeniu: Presidential Suite, zwykle projektuje się już dwie sypialnie, jadalnię, salonik, przestronne łazienki oraz aneks kuchenny - wszystko to w pięknej oprawie materiałów o najwyższej jakości i z użyciem ekskluzywnego, nieraz specjalnie zaprojektowanego, umeblowania.


Strefa mieszkalna

W niektórych hotelach - zwłaszcza o charakterze biznesowym, zatem odwiedzanych przez zasobniejszych gości - na przestrzenie typu executive przeznaczone są całe kondygnacje. Wówczas tworzone są całe odosobnione enklawy luksusu, skupiające pokoje kategorii suite wraz z towarzyszącymi im przestrzeniami wspólnymi, jak np. klubem i jadalnią, zwaną executive lounge.

W przypadku tego typu przestrzeni ideą przyświecającą projektowaniu wnętrz jest zapewnienie komfortu wykraczającego poza normę danej kategorii hotelu. Poczuciu wyjątkowości sprzyja także dodatkowa obsługa, pozostająca do dyspozycji gości, by w dyskretny i profesjonalny sposób zaradzić wszelkim najdrobniejszym potrzebom. W dużych aglomeracjach bądź ośrodkach o szczególnej atrakcyjności turystycznej i natężonym napływie potencjalnych gości zdarzają się hotele oferujące wyłącznie usługi o podwyższonym standardzie.

Al Maha Desert Resort & Spa niedaleko Dubaju reklamuje się jako "zaczarowana oaza luksusu". Ten niezwykle rozległy ośrodek wypoczynkowy, dający gościom możliwość kontaktu z dziką przyrodą pustynnej oazy, położony jest na powierzchniÉ 225 km kw.! Dla bardzo wymagających klientów przygotowano tam m.in. apartamenty prezydenckie o powierzchni 530 mkw. z własnym basenem. Pokojom suite często towarzyszą takie właśnie udogodnienia jak indywidualny basen, plaża czy też mini SPA. W podniesieniu jakości usług dla wybranych gości pomaga także wykorzystanie najnowszych zdobyczy w technologii, umożliwiających szybki kontakt z recepcją zarezerwowanymi kanałami obsługi. Jednakże w dzisiejszych czasach, gdy ponad bogactwo i elegancję często stawia się na wyjątkowość doznań, pojęcie "komfortu" czy "ekskluzywności" nabiera nowego, zupełnie niespodziewanego, a czasem wręcz krańcowo odmiennego znaczenia.

 
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anna Kukawska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *