Inwestycja w hotel = inwestycja wkadry

Otwierając hotel inwestor musi mieć pewność, że zrekrutowany personel potrafi poprawnie obsługiwać gości. Kto i kiedy powinien się zająć rekrutacją kadry i jej przygotowaniem do pracy w nowym hotelu, komu i kiedy powierzyć działania promocyjne, od kiedy i kto się zajmie przyjmowaniem rezerwacji pierwszych i kolejnych gości?



Planowanie zatrudnienia to równie ważny proces inwestycyjny jak sama budowa obiektu, równie precyzyjny i odpowiedzialny. Bez względu na rodzaj i wielkość obiektu hotelarskiego, liczba i kwalifikacje zatrudnionych pracowników stanowią podstawowy wyznacznik poziomu i jakości usług. Liczba pracowników na poszczególne stanowiska determinowana jest standardem i kategorią obiektu, ale także planowanym średnim obłożeniem hotelu w okresie pierwszych sześciu miesięcy po otwarciu.

Określenie polityki personalnej

Właściwa polityka personalna wymaga zaplanowania i konsekwentnej realizacji. Pierwszy krok, przed którym stoi właściciel nowego obiektu, to określenie generalnych zasad polityki personalnej. Do najważniejszych elementów tego procesu należą:
• planowanie zasobów ludzkich – na poziomie krótko- i długookresowym, operacyjnym i strategicznym, a właściwe planowanie to redukcja kosztów personalnych oraz optymalizacja zasobów wiedzy i umiejętności,
• rekrutacja i selekcja – w oparciu o kryteria stanowiskowe i profil kandydata odpowiadający danemu stanowisku,
• staranny dobór na stanowiska – obsadzenie poszczególnych stanowisk pracy w taki sposób, aby zagwarantować sprawność i efektywność realizacji zadań oraz aby zadania te były odpowiednie do możliwości i oczekiwań pracowników,
• wprow [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Robert Węglarz

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *