Położony niedaleko Warki, Hotel Sielanka to miejsce, które łączy w sobie wiele wariantów wypoczynku czy też biznesowych spotkań. Hotel to m.in. Spa&Wellnes i Strefa Biznesu, a w niej m.in. 5 sal konferencyjnych. Dla miłośników Aktywnego Wypoczynku można śmiało polecić spływy kajakowe, stanowiska wędkarskie czy też dobrze przygotowane boisko . Ważną i interesującą propozycją jest Ośrodek […]
06/2014
Tekstylne targi EVTEKS w Stambule
Międzynarodowe targi EVTEKS w Stambule to druga największa impreza w branży tekstylnej na świecie po Heimtextil we Frankfurcie, gdzie wyznaczane są trendy na najbliższe sezony. Tegoroczna, 20. edycja zgromadziła blisko tysiąc wystawców z 26 krajów, którzy łącznie zaprezentowali ok. 2,5 tys. marek. Wśród wystawców były też polskie firmy: Polotex – producent tkanin dekoracyjnych i obiciowych […]
Gdy pojawia się duży konkurent
Rozmowa z Rafałem Kuczyńskim, dyrektorem generalnymi hotelu Holiday Inn Warszawa Józefów Holiday Inn w Józefowie znalazł się w podręcznikowej sytuacji, gdy na rynek, na którym działa z powodzeniem od kilku lat, wkracza duży konkurent: DoubleTree by Hilton w Wawrze – też sieciowy, też konferencyjny, podobnie zlokalizowany, walczący o tego samego klienta, tylko dużo większy. Jak […]
Czerwiec 2005 – niepokój w Orbisie
Jeszcze kilka lat temu nie wszyscy akceptowali tak jednoznacznie zmiany zachodzące w Orbisie. „Hotelarz” sprzed dziewięciu lat publikował na stronie otwierającej, zaraz za spisem treści, „Stanowisko Central Związkowych w sprawie sytuacji pracowników w Orbis S.A.”. Zaczyna się obiecująco: „ORBIS jest firmą, która wkrótce obchodzić będzie jubileusz 85-lecia istnienia. Przetrwał wszystkie kataklizmy XX wieku, które nawiedziły […]
Uruchomienie hotelu i zarządzanie
Projekty hotelowe należą do wymagających, gdyż wiążą się ze znacznymi nakładami inwestycyjnymi, a więc są obarczone sporym ryzykiem. Jeśli znaleźliśmy dobrą lokalizację, wybraliśmy właściwy produkt, opracowaliśmy dobrą koncepcję hotelu i projekt, wybraliśmy wykonawcę, a prace inwestycyjne są już w zaawansowanej fazie, pora równolegle rozpocząć działania związane z przygotowaniem do otwarcia hotelu. Jest to proces złożony […]
Jak zbudować hotel – co jest ważne dla architekta?
Biznes hotelowy to marzenie niejednego inwestora. Co więcej, może to być biznes bardzo opłacalny i przynoszący dużą satysfakcję. Warunek jest taki, że inwestycja w hotel musi być poprzedzona dogłębną analizą tego, jaki powinien być to obiekt. A powinien być on przede wszystkim odpowiednio zaprojektowany – zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i estetycznym. Należy zacząć od […]
Inwestycja w hotel = inwestycja wkadry
Otwierając hotel inwestor musi mieć pewność, że zrekrutowany personel potrafi poprawnie obsługiwać gości. Kto i kiedy powinien się zająć rekrutacją kadry i jej przygotowaniem do pracy w nowym hotelu, komu i kiedy powierzyć działania promocyjne, od kiedy i kto się zajmie przyjmowaniem rezerwacji pierwszych i kolejnych gości? Planowanie zatrudnienia to równie ważny proces inwestycyjny jak […]
Rok realnych innowacji – personalizacja i automatyzacja
Jeszcze rok temu branżowi eksperci pytani o innowacje w hotelarstwie podkreślali, że kolejne miesiące stać będą pod znakiem rozwoju technologii mobilnych. Dziś inwestowanie w ten obszar jest już standardem, zaś dynamiczną karierę wśród hotelarzy robią nowe trendy: personalizacja i automatyzacja działań marketingowych. W najnowszym filmie „Teoria Wszystkiego” reżyser Terry Gilliam kreśli bardzo ponurą wizję miasta […]
Nowoczesne media w hotelu
Ida Siotkin Zmieniający się i stale rozwijający rynek usług multimedialnych stwarza nowe wyzwania dla branży hotelarskiej. Z jednej strony goście hotelowi coraz częściej przyjeżdżają z własnym laptopem lub tabletem i pakietem usług, z drugiej – stawiają coraz większe wymagania usługom dostępnym w hotelu. Czasy, w których hotel mógł pozwolić sobie na oddanie w ręce gości […]
Rachunkowość według USALI – Struktura kosztów
W tym numerze omówiona zostanie struktura kosztów i jej wpływ na dźwignię operacyjną oraz inne korzyści wynikające ze znajomości zmienności kosztów w obiekcie, takie jak większa łatwość przygotowania budżetu w obiekcie charakteryzującym się wysoką sezonowością sprzedaży. Przykład 1 Aby lepiej zrozumieć działanie dźwigni operacyjnej, przedstawimy przykład dwóch hoteli – hotelu ABC i hotelu XYZ (tabela […]