Uruchomienie hotelu i zarządzanie we wstępnej fazie funkcjonowania, cz. 2

Procedury, zaopatrzenie, sprzedaż.

Kroków do powzięcia w fazie uruchamiania hotelu jest bardzo dużo. Na początek trzeba je usystematyzować w formie przemyślanego planu działań. Skoncentrować się na szeregu zagadnień technicznych i formalnych, organizacyjnych, zająć rekrutacją, przemyśleć kwestie systemów informatycznych. Te działania zostały omówione w poprzednim wydaniu „Hotelarza”. Bardzo istotne są też wszelkie procedury operacyjne powiązane z organizacją, systemami i marką, zaopatrzenie w materiały eksploatacyjne, surowce i usługi niezbędne w działalności hotelu, kluczowe są działania marketingowe i sprzedażowe. O tym teraz.


Procedury to podstawowe credo globalnych systemów hotelowych. Wypracowywane i udoskonalane na bieżąco stanowią najważniejszą część wartości systemu. To przede wszystkim procedury zbudowały know-how sieci hotelowych. Oprócz organizacji stanowią podstawę we wszystkich aspektach związanych z obsługą gości i zarządzaniem hotelem.

Procedury bezpieczeństwa

Pośród szeregu specyficznych procedur systemowych, za najważniejsze są uważane te związane z bezpieczeństwem gości i mienia. Żadna sieć hotelowa nie dopuści do uruchomienia obiektu bez sprawdzenia i upewnienia się, że zostały spełnione wszystkie warunki systemowe mające wpływ na szeroko rozumiane bezpieczeństwo. Procedury z tym związane stanowią podstawowy element szkolenia nowo rekrutowanych pracowników, które następnie jest kontynuowane w formie regularnego procesu doszkalania. Wszyscy pracownicy przed otwarciem muszą zaliczyć odpowiednie szkolenia i uzyskać określone certyfikaty. Wciąż wydaje się, że w naszych warunkach przywiązuje się do tego niezbyt dużą uwagę. Stąd niejednokrotnie można w hotelach spotkać np. pozastawiane wyjścia ewakuacyjne lub inne przeszkody na drogach ewakuacyjnych. Kolejną grupę procedur z tego obszaru stanowią te związane z bezpieczeństwem żywności, tzw. HACCP. Cały czas bardzo duża grupa hoteli, szczególnie prywatnych, nie wdrożyła tych procedur, a powinny być one gotowe już przed otwarciem hotelu. Należy jednak podkreślić, że krajowe przepisy obowiązujące w tym zakresie są bardziej restrykcyjne niż w innych krajach. Międzynarodowe systemy hotelowe dysponują w tym obszarze własnymi normami, jednak podstawową zasadą jest, że hotel działający w ramach sieci zawsze respektuje przepisy prawa lokalnego z zastrzeżeniem, że zastosowanie mają zawsze normy bardziej restrykcyjne.

Procedury operacyjne

Oprócz najważniejszych procedur związanych z szeroko poj [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marta Kuniszyk

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *