Optymalizujemy koszty

6 października odbyło się kolejne szkolenie w ramach Akademii Hotelarza organizowanej przez magazyn HOTELARZ. Od jesiennej sesji patronat merytoryczny nad AH objęła międzynarodowa firma consultingowo-doradcza Horwath HTL, posiadająca 50 oddziałów na całym świecie.


Podczas październikowego szkolenia "Optymalizujemy koszty w hotelu", w którym udział wzięło blisko 40 uczestników (właściciele i dyrektorzy hoteli, inwestorzy, kadra kierownicza obiektów hotelarskich), pokazano, jak prostym sposobem można zmniejszyć koszty funkcjonowania swojego hotelu lub inwestycji w niego.

Janusz Mitulski z Horwath HTL omówił kwestię "Optymalizacja kosztów operacyjnych w hotelu" z podziałem na koszty stałe i zmienne oraz z rozbiciem kosztów na poszczególne sfery działalności hotelu, jak np. chemia, pralnia, personel, minibary itp. Janusz Mitulski przedstawił też sposoby na "Optymalizację wydatków na marketing i reklamę" - najefektywniejsze kanały promocji dopasowane do charakteru obiektu, marketing relacyjny i rolę internetu w promocji hotelowej.

Elżbieta Nitsze, zarządzająca obiektem Krynica Conference & SPA w Krynicy-Zdroju, wcześniej związana z siecią Marriott, opowiadała o "outsourcingu w hotelarstwie - kiedy i dlaczego się opłaca". Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się na jakich stanowiskach, do jakich zadań i dla jakiego klienta można i powinno się korzystać z usług outsourcingowych, a jakie powinny pozostać w wyłącznej kompetencji hotelu. Do usług najczęściej zlecanych na zewnątrz należą ochrona, parking, sprzątanie, księgowość oraz obsługa prawna, a także informatyka, rekrutacja, telekomunikacja, ogród.

Adam Pilczuk, ekspert z zakresu finansowania inwestycji hotelowych, wyjaśnił zagadnienie "Refinansowania zobowiązań kredytowych" - kiedy ubiegać się o refinansowanie i u kogo, jak negocjować umowy oraz zalety i wady refinansowania. Piotr Szpytma z firmy Micros Fidelio, która była sponsorem szkolenia, przedstawił możliwości "Optymalizacji kosztów poprzez zastosowanie specjalistycznych systemów informatycznych dla hotelarstwa i gastronomii". A takie możliwości przy obecnym poziomie informatyzacji tkwią niemal w każdym elemencie funkcjonowania hotelu. Uczestnicy szkolenia na zakończenie otrzymali Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu w ramach Akademii Hotelarza. W ankietach większość z nich oceniła przydatność wiedzy uzyskanej podczas szkolenia na 5 i 6 w sześciostopniowej skali ocen. Kolejne szkolenie w ramach AH odbędzie się 4 listopada, podczas targów World Hotel, i poświęcone będzie tematowi "Nowe trendy w marketingu i sprzedaży w hotelarstwie". Następne: 19. listopada - "Organizacja i zarządzanie działem sprzedaży". Serdecznie zapraszamy.



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *