Świadczenia zdrowotne w hotelu a podatek od nieruchomości – wybrane kwestie praktyczne

W czerwcowym numerze „Hotelarza” poruszyliśmy temat możliwości obniżenia podatku od nieruchomości w hotelach i innych obiektach, w których udzielane są świadczenia zdrowotne. Z uwagi na zainteresowanie, jakie ten temat wzbudził wśród czytelników, w bieżacym numerze zwracamy uwagę na wybrane kwestie praktyczne.



Stawka podatku właściwa dla pomieszczeń związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych jest obecnie prawie pięciokrotnie niższa niż stawka podstawowa. Z tego względu na zrewidowaniu swoich rozliczeń w tym zakresie skorzystać mogą właściciele powierzchni takich jak hotelowe gabinety masażu, basen czy SPA. Zyskać można sporo, ponieważ korekta rozliczeń może dotyczyć także przeszłości. Niższa stawka podatku od nieruchomości może być stosowana przez podatnika po spełnieniu warunków określonych w Ustawie o podatkach i opłatach lokalnych. Po pierwsze, pomieszczenie w danej nieruchomości musi być związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu odpowiednich przepisów, a po drugie pomieszczenie musi być zajęte przez podmiot udzielający tych świadczeń. Przez świadczenia zdrowotne należy rozumieć działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.

Kto może udzielać świadczeń zdrowotnych?

W myśl przywołanego powyżej przepisu obniżona stawka podatku od nieruchomości może być stosowana, gdy dane pomieszczenie jest m.in. zajęte przez podmioty udzie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Ewa Sobońska, Anna Szczepaniec

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *