Dział sprzedaży w hotelu

9 listopada odbyło się kolejne szkolenie w ramach Akademii Hotelarza, tym razem poświęcone tematowi Organizacja i zarządzanie działem sprzedaży hotelu. Blisko 30 uczestników, którzy przybyli do budynku Dominanty Praskiej w Warszawie, mogło poszerzyć swoją wiedzę dotyczącą zasad współpracy z systemami rezerwacyjnymi, biurami podróży i klientami korporacyjnymi, a także poznać zasady raportowania i premiowania w hotelowym dziale sprzedaży.

ht_2009_12-31.jpg

Katarzyna Bequillard, z firmy konsultingowej Hortwath HTL, przedstawiła Zasady współpracy z systemami rezerwacyjnymi: na jakie zapisy w umowach należy zwrócić uwagę; jakie warunki są korzystniejsze - allotment czy freesale; jak monitorować ceny i opinie gości o obiekcie w internecie. Janusz Mitulski, ekspert rynku hotelowego w Horwath HTL, a wcześniej dyrektor sprzedaży i marketingu sieci Qubus, omówił Organizację działu sprzedaży i marketingu w hotelu: jak stworzyć skuteczny dział sprzedaży i marketingu; jak podzielić obowiązki i jak dział sprzedaży powinien współpracować z innymi działami hotelu. Elżbieta Nitsze, dyrektor 4-gwiazdkowego hotelu Krynica w Krynicy-Zdroju, a przedtem szefowa hotelu Airport Okęcie, związana też przez kilka lat z siecią Sheraton, przybliżyła temat: Jak skutecznie współpracować z klientami korporacyjnymi i biurami podróży. Omówiła najważniejsze elementy umów z biurami podróży i firmami, sposoby poszukiwania klientów i sprzedaży usług konferencyjnych oraz różne modele sprzedaży, a także zasady prezentowania ceny.


W swoim kolejnym wykładzie dotyczącym Raportowania i zasad premiowania w dziale sprzedaży Elżbieta Nitsze skupiła się na tym, jak skutecznie mierzyć efektywność pracy działu sprzedaży oraz działań marketingowych i promocyjnych. Przedstawiła też główne zasady premiowania w hotelarstwie - konstruowanie planów sprzedażowych i ich indywidualnego rozdziału oraz rodzaje systemów prowizyjnych. Anna Kosicka z firmy Micros Fidelio, będącej Sponsorem Generalnym Akademii Hotelarza, zaprezentowała uczestnikom System Fidelio Suite8 jako narzędzie wspomagające optymalizację sprzedaży i działań marketingowych hotelu. W sześciostopniowej skali ocen, jakie wystawiali uczestnicy w ankietach po szkoleniu odpowiadając na pytania: Czy szkolenie spełniło Państwa oczekiwania i Ocena poszczególnych bloków tematycznych, dominowały piątki i szóstki

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.