Ściany w okleinach

Ważnym czynnikiem tworzącym klimat obiektu hotelowego jest wygląd ścian. W nie tak dalekiej przeszłości prawie wszystkie ściany były malowane farbą emulsyjną w kolorach pastelowych lub wykładane tapetami, które najczęściej miały drobny „rzucik”. Dziś niepowtarzalny klimat można osiągnąć za pomocą oklein. Okleiny są wytrzymalsze od tapet, łatwiej się je kładzie na ścianie i przede wszystkim mają […]

Czytaj dalej


Jak Expedia stało się rynkowym rozbójnikiem

Na kanwie konfliktu Expedia-Choice Max Starkov, szef strategii Hospitality Business Strategies opisuje na stronie www.hospitalityebusiness.com praktyki, które doprowadziły do tego, że Expedia mogło w taki sposób negocjować z hotelami. Online Travel Agencies zwyczajowo pobierały prowizje za kupiony za ich pośrednictwem bilet lotniczy w wysokości 5-7 dolarów. Wiosną 2009 roku trzy największe amerykańskie OTA’s – Expedia, […]

Czytaj dalej


Zatrudniamy personel

Mirosław Wojciechowski jest dyrektorem 4-gwiazdkowego hotelu Ruben w Zielonej Górze, a Janusz Mitulski ekspertem rynku hotelowego w firmie doradczej Horwath HTL Będąc właścicielem hotelu, nigdy nie możemy zapomnieć sami i dopuścić do tego, aby zapomnieli o tym nasi pracownicy, jak bardzo ważny jest gość, którego będziemy w przyszłości obsługiwać. Dlatego tak istotny jest pierwszy etap […]

Czytaj dalej


SPA – czy jest niezbędne w każdym hotelu

Natasza Salman jest wiceprezesem a Zbigniew Kowalski prezesem firmy K&P Consulting Wellness & SPA SPA, czyli uzdrawianie przez wodę, nie jest niezbędne w każdym hotelu. Zgodnie jednak z trendami zagospodarowania czasu wolnego, a także potrzebami i oczekiwaniami coraz bardziej wymagających gości, prawie w każdym hotelu są i stają się niezbędne pasywne lub oraz aktywne obszary […]

Czytaj dalej


Dzieło sztuki w hotelu

*Autorka jest doradcą podatkowym, Partnerem w TPA Horwath Dzieła sztuki wyeksponowane w hotelu kształtują jego wizerunek. Pomagają wywrzeć odpowiedni efekt na gościach, podkreślając charakter miejsca, a dzięki temu przyciągnąć odpowiednią klientelę – ludzi doceniających styl i jakość otoczenia, w którym spędzają czas. Dzieła sztuki wykorzystywane są w tworzeniu koncepcji hoteli luksusowych. Większość hoteli 5-gwiazdkowych, a […]

Czytaj dalej


Jak pachnie hotel

Autor jest kierownikiem Katedry Hotelarstwa i Gastronomii w Wyższej Szkole Ekonomicznej AlmaMer Zapachy powodują, że miejsca, z którymi się kojarzą, powracają w miłych wspomnieniach. Mogą stanowić magnes dla gościa hotelowego i wizytówkę obiektu. Aromamarketing jest nazywany sztuką umiejętnego wykorzystywania wiedzy o oddziaływaniu zapachów na zachowanie i reakcje człowieka. To nowy sposób promocji sugestywnej, dzięki której […]

Czytaj dalej


Fenomen usług Concierge

*Autorka jest dyrektorem programu Concierge Polska Concierge jest motorem napędowym rozwoju usług hotelarskich, stwarza warunki do kompleksowej opieki nad gościem, odpowiada na ich nowe oczekiwania. Podstawą działań Concierge jest zasada mówiąca: „wszyscy wygrywają”. Wymaga ona wykorzystania wszystkich swoich umiejętności do rozwiązywania problemów na zawołanie. Standardem pracy Concierge jest reagowanie na najróżniejsze, nawet najdziwniejsze zlecenia gości. […]

Czytaj dalej


2009:nie było tak najgorzej

Rok 2009 mimo kryzysu był dla polskiej branży SPA okresem bujnego rozkwitu. Pojawiło się kilku duży hoteli SPA, poszerzał się zakres usług już istniejących, w ich ofercie pojawiło się wiele nowych zabiegów, pakietów i marek kosmetycznych. W tym roku na mapie SPA pojawiło się kilka dużych obiektów w hotelach miejskich (andel’s w Łodzi, Monopol we […]

Czytaj dalej


Architektura i design

andel’s Hotel Łódź Właściciel: Warimpex/Vienna Internatioional Hotelmanagement AG Miasto: Łódź, Adres: ul. Ogrodowa 17, 91-065 Łódź Kategoria przyznana: 4 Liczba pokoi: 278, Liczba miejsc noclegowych: 556 Liczba lokali gastronomicznych: 2, Liczba miejsc gastronomicznych: 450 Liczba sal konferencyjnych: 8 SPA: fittness, sun terrace, swimming pool Sieć: Vienna International Hotels & Resorts andel’s to pierwszy w 800-tysięcznej […]

Czytaj dalej


Od pomysłu do realizacji

Rafał Słowik, doradca inwestycyjny SPA Wiele hoteli, by sprostać coraz większej konkurencji oraz trendom rynkowym, planuje uruchomienie usług SPA. Taka oferta dla wielu obiektów hotelowych wydaje się niezbędnym elementem utrzymania się na rynku i zdobycia nowych klientów. Ich właściciele i zarządzający zastanawiają się, jakie warunki muszą spełnić, by zaoferować tego typu usługi. Powstają pytania: budować? […]

Czytaj dalej