Ubezpieczenie element świadomego zarządzania ryzykiem

Prowadzący działalność hotelarską koncentrują się przede wszystkim na zapewnieniu wysokiego poziomu sprzedaży oraz jakości obsługi klienta. Chcąc wyróżnić się na rynku dbają o wysoki poziom usługi i inwestują w produkt, często jednak zapominając o tym, że branża hotelarska niesie za sobą szereg ryzyk codziennej działalności, które niezabezpieczone w odpowiedni sposób mogą zagrozić stabilności dalszego funkcjonowania prowadzonego przez nich przedsiębiorstwa.



Zapewnienie bezpieczeństwa działalności hotelowej wymaga od właścicieli obiektów szeregu działań prewencyjnych, stałego monitorowania i zabezpieczania bieżących ryzyk, przy jednoczesnym zapewnieniu kompleksowej ochrony ubezpieczeniowej. W wielu przypadkach ubezpieczenie posiadane przez hotele jest niekompletne i niedopasowane do realnych potrzeb danego obiektu. W większości sytuacji przyczyną jest niewłaściwie skonstruowana umowa ubezpieczenia czy też niezrozumienie jej zapisów. Jak skonstruować dobry program ubezpieczenia działalności hotelowej i które ryzyka ubezpieczyć? W pierwszej kolejności należy właściwie zabezpieczyć ryzyka związane z posiadaniem lub użytkowaniem mienia oraz odpowiedzialnością cywilną z tytułu prowadzonej działalności. W kolejnym etapie warto pomyśleć o zabezpieczeniu ryzyk sprzeniewierzenia, danych osobowych i innych specyficznych ryzyk towarzyszących działalności hotelowej.

Ubezpieczenie mienia – ryzyka wewnętrzne i zewnętrzne

Posiadanie czy też użytkowanie nieruchomości jest dla każdego hotelarza wartością nadrzędną. Zapewnienie należytej ochrony temu dobru jest zatem naturalne. Powszechne są rozmaite zabezpieczenia techniczne zapobiegające pożarom, przepięciom, zalaniom etc. Udoskonalane są także procedury postępowania w sytuacji zagrożenia. Poza ryzykami zewnętrznymi nie można zapominać o ryzykach wewnętrznych. Maszyny i urządzenia czy sprzęt elektroniczny często ulegają awarii (niekoniecznie ze starości). Często również to nie sprzęt jest na [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Jacek Laskowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *