Ubezpieczenie element świadomego zarządzania ryzykiem

Autor: Jacek Laskowski
Prowadzący działalność hotelarską koncentrują się przede wszystkim na zapewnieniu wysokiego poziomu sprzedaży oraz jakości obsługi klienta. Chcąc wyróżnić się na rynku dbają o wysoki poziom usługi i inwestują w produkt, często jednak zapominając o tym, że branża hotelarska niesie za sobą szereg ryzyk codziennej działalności, które niezabezpieczone w odpowiedni sposób mogą zagrozić stabilności dalszego funkcjonowania prowadzonego przez nich przedsiębiorstwa. Zapewnienie bezpieczeństwa działalności hotelowej wymaga od właścicieli obiektów szeregu działań prewencyjnych, stałego monitorowania i zabezpieczania bieżących ryzyk, przy jednoczesnym zapewnieniu kompleksowej ochrony ubezpieczeniowej. W wielu przypadkach ubezpieczenie posiadane przez hotele jest niekompletne i niedopasowane do realnych potrzeb danego obiektu. W większości sytuacji przyczyną jest niewłaściwie skonstruowana umowa ubezpieczenia czy też niezrozumienie jej zapisów. Jak skonstruować dobry program ubezpieczenia działalności hotelowej i które ryzyka ubezpieczyć? W pierwszej kolejności należy właściwie zabezpieczyć ryzyka związane z posiadaniem lub użytkowaniem mienia oraz odpowiedzialnością cywilną z tytułu prowadzonej działalności. W kolejnym etapie warto pomyśleć o zabezpieczeniu ryzyk sprzeniewierzenia, danych osobowych i innych specyficznych ryzyk towarzyszących działalności hotelowej. Ubezpieczenie mienia – ryzyka wewnętrzne i zewnętrzne Posiadanie czy też użytkowanie nieruchomości jest dla każdego hotelarza wartością nadrzędną. Zapewnienie należytej ochrony temu dobru jest zatem naturalne. Powszechne są rozmaite zabezpieczenia techniczne zapobiegające pożarom, przepięciom, zalaniom etc. Udoskonalane są także procedury postępowania w sytuacji zagrożenia. Poza ryzykami zewnętrznymi nie można zapominać o ryzykach wewnętrznych. Maszyny i urządzenia czy sprzęt elektroniczny często ulegają awarii (niekoniecznie ze starości). Często również to nie sprzęt jest na [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *