Małe przedmioty z wysoką pozycją – kosmetyki hotelowe

Barbara Włudyka
Konsultant ds. badań i rozwoju branży kosmetycznej



Niewiele osób poza branżą zdaje sobie sprawę z roli, jaką w ocenie hotelu odgrywają kosmetyki stosowane w łazienkach. Natomiast właściciele obiektów doskonale wiedzą, jak ważna jest ta sfera dbałości o klienta.


Gdy wchodzimy do pokoju hotelowego, sprawdzamy jego standard, widok z okna i natychmiast zaglądamy do łazienki, która podczas podróży biznesowych staje się oazą relaksu po ciężkim dniu pracy, a w czasie urlopów czy wyjazdów weekendowych powinna pozwolić nam na komfort zabierania mniejszego bagażu. Świadomość, że możemy podczas podróży zadbać o naszą skórę i włosy dobrymi jakościowo produktami, będącymi wyposażeniem standardowym hotelu, daje poczucie bezpieczeństwa.
  • Stan czystości w łazience hotelowej jest jednym z podstawowych kryteriów oceny. Styl i funkcjonalność łazienki to elementy zależne od założeń właściciela i gustu projektanta. Jest to parametr relatywny. Natomiast czystość jest obowiązkiem wobec gościa i podlega określonym standardom. Jeśli chodzi o kosmetyki, to liczą się ich jakość, walory użytkowe, zapach, bezpieczeństwo oraz styl opakowań i marka. Klient zrażony kiepskiej jakości kosmetykiem może nie wrócić więcej do hotelu.
  • Środki czystości. Środki przeznaczone do utrzymania czystości w hotelowych łazienkach są znacznie lepsze od preparatów mass-marketowych. To koncentraty o dużej wydajności, które różnią się od tych stosowanych w domu ilością i jakością zastosowanych środków powierzchniowo czynnych. Środki te muszą być zgodne z wymaganiami UE. W ofercie producentów powinny znajdować się pakiety instrukcji i wskazania, jak utrzymać higienę zgodnie z wymaganiami norm systemu HACCP.
  • Niezbędne akcesoria higieniczne. Wyposażenie i jakość akcesoriów łazienkowych stanowi również o atrakcyjności obiektu. Dzisiaj w ramach standardowego wyposażenia łazienki hotelowej gość oczekuje odświeżacza powietrza, suszarki do włosów, zestawu ręczników, czyścików. Łazienki w hotelach 4- i 5-gwiazdkowych wyposażone są dodatkowo w komplet kosmetyków do higieny, czepki kąpielowe, nakładki na deski, szlafrok czy pantofle.
  • Kosmetyki łazienkowe. Kosmetyki oferowane przez hotel to bardzo ważny element komfortu gości. Najczęściej spotykamy małe opakowania nieznanych producentów. Są to zwykle buteleczki lub tubki z szamponem czy żelem pod prysznic. Często jest to produkt 2 w 1, czyli wielofunkcyjny, np. żel pod prysznic do ciała i włosów w jednym opakowaniu. Szampony zwykle są nawilżające lub zwiększające objętość włosów. Dodatkowo spotykamy balsamy do ciała, kondycjonery do włosów, żele nawilżające. Buteleczki najczęściej tradycyjne, walcowate z polietylenu (PE), białe, nieprzejrzyste lub przejrzyste, ale o przejrzystości znacznie gorszej niż wykonane z PET. To twor
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Barbara Włudyka

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *