Nastrój hotelowej gastronomii, czyli kawa w kieliszku i ciasto z molekularnymi dodatkami

Autor: Krzysztof Olszewski
W hotelowej kawiarni gościa warto czasem zaskoczyć podając mu np. espresso w eleganckim kieliszku do tequili. Na pewno spodobają mu się serwowane do kawy ciastka z własnej cukierni ozdobione przy użyciu technik kuchni molekularnej i podane na popularnych ostatnio talerzach o fantazyjnych wzorach w kształcie np. liścia.




Managerowie gastronomii w hotelu muszą przy tworzeniu koszyka usług rozważyć, czy utrzymanie oddzielnego działu cukierniczego będzie opłacalne. – Zazwyczaj tego rodzaju rozwiązania sprawdzają się w obiektach od co najmniej trzech gwiazdek w górę. W 5-gwiazdkowych hotelach sieciowych własny pion cukierniczy oraz kawiarnia są już koniecznością, której na dodatek oczekują goście – uważa Przemysław Swacha, szef firmy Hotel Management i wieloletni dyrektor hoteli 3- i 4-gwiazdkowych (m.in. Łeba, Velaves) – Jeśli jednak nasz hotel dysponuje gastronomią w ograniczonym zakresie, popularnym rozwiązaniem, które zapewni produkty cukiernicze na śniadanie czy też przerwę kawową na konferencji, będą dostawy mrożonych wypieków, przyrządzane następnie w piecu konwekcyjnym. W tym przypadku hotelarze korzystają z usług takich firm, jak Lantmännen Unibake, Hiestand czy Vandemoortele. Oferują one całą gamę głęboko mrożonych produktów cukierniczych, które mogą być wypiekane na miejscu w hotelu. Np. w ofercie firmy Lantmännen dużą popularnością cieszy się Cinnamon Swirl, który jest najbardziej znanym duńskim ciastkiem na świecie. Jest to kombinacja lekkiego i chrupiącego ciasta z aromatycznym, cynamonowym wypełnieniem i lukrową dekoracją. Dobrze sprzedają się także tradycyjne smaki, które lubią polscy goście: jabłko, wanilia, czekolada czy też malina. Producent proponuje dla sektora HoReCa np. koronę jabłkową, opartą na cieście francuskim z 24 warstwami.



Własny strudel w ładnej oprawie

Hotelarze twierdzą, że wypieki głęboko mrożone sprawdzą się przy posiłkach wysokorotacyjnych, np. śniadaniach czy przerwach kawowych podczas konferencji. – Jeśli jednak obsługujemy gościa w kawiarni czy restauracji, koniecznością jest zatrudnienie cukiernika. Nic bowiem nie zastąpi własnych wypieków strudli, serników czy szarlotek – twierdzi Andrzej Jakomulski, szef kuchni w hotelu Leda SPA w Kołobrzegu. Warto jednak tego rodzaju dania urozmaicać. Na pewno pomocna może być tutaj [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *