Namacalne skutki recesji

opr. Redakcja Internetowa


Branża hotelarska działa w „trybie: przetrwanie”. W USA gości cały czas
jest mało, choć spadki są
już mniejsze. Ale wcześniej zwolniono 400 tys. pracowników w branży
HoReCa. Te i inne oszczędności
widać niestety również w jakości usługi hotelowej. Opisuje to Gary
Stoller w kwietniowym wydaniu
dziennika „USA Today”.



Neil Cornelssen tęskni za darmowymi ciasteczkami na
podwieczorek w jednym z hoteli i poranną gazetą pod
drzwiami każdego ranka w innym. Zauważył też, że ręczniki
w coraz większej liczbie pokoi hotelowych są sfatygowane
i wymagają wymiany.
Cornelssen, kierownik ds. sprzedaży w jednej z amerykańskich
firm, podobnie jak wiele innych często podróżujących służbowo
osób, dostrzega namacalne efekty recesji w branży hotelarskiej.
Wśród innych są m.in. zaniedbane pokoje, gorzej wyposażone łazienki,
zamknięte sale klubowe, mniejsza liczba personelu, krótszy czas
otwarcia hotelowych restauracji i barów, wolniejszy room-service, a
także coraz rzadziej spotykana usługa transportu na lotnisko wliczona
w cenę pobytu.



Smutna rzeczywistość

 – To smutna rzeczywistość współczesnego rynku, w której hotele
bardziej skupiają się na oszczędzaniu pieniędzy niż na dostarczaniu
jak najlepszej usługi – tak zjawisko komentuje redaktor naczelny
magazynu „Hotels” Jeff Weinstein.
Dotknięte przez spadek popytu na pokoje, niskie ceny noclegów i
drastycznie spadające przychody, hotele zmuszone były do zwolnienia
setek tysięcy pracowników, co odbija się na jakości oferowanych
usług. Rekordowa liczba hoteli przestała spłacać kredyty, wiele z nich
zostało przejętych przez wierzycieli, część została zamknięta albo
będzie zamknięta wkrótce.
– Z powodu recesji i problemów kredytowych amerykańskie hotele
odnotowały najgorszy spadek od wielu lat, a możliwe, że w całej
swojej historii – uważa Ed Watkins, redaktor branżowej publikacji
„Lodging Hospitality”. W efekcie, jak stwierdza Robert Habeeb, prezes
First Chicago Hospitality Group – grupy hotelowej zarządzającej
40 obiektami w 8 stanach, branża działa w „trybie przetrwania”.


Straty branży najlepiej oddają alarmujące liczby:

  •  W styczniu amerykańskie hotele odnotowały rekordowo
    niski wskaźnik obłożenia wynoszący 45,1 proc. – najniższy od
    1987 roku, kiedy to firma Smith Travel Research rozpoczęła
    badania rynku hotelarskiego w USA. Ubiegłoroczny całoroczny
    wskaźnik – 54,8 proc. – był najniższy w historii.
  •  W ciągu ostatnich dwóch lat pracę w amerykańskich hotelach
    straciło około 400 tysięcy osób – mówi Joe McInerney,
    prezes American Hotel & Lodging Association. W hotelach i
    motelach pracuje nadal 1,6 miliona osób, według najnowszych
    danych Bureau of Labor Statistics.
  •  Znacznie zmalała liczba nowych inwestycji, przez co korporacje
    hotelowe tracą możliwości rozwoju swoich marek i
    zwiększania przychodów – mówi Mark Woodworth, prezes
    PKF Hospitality Research. W czwartym kwartale 2009 roku
    rozpoczęto rea
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *