Zielone, ekologiczne, naturalne – kosmetyki bliżej natury

Barbara Włudyka, konsultant ds. badań
i rozwoju branży kosmetycznej,
biolog, kosmetolog


Na rynku, w ośrodkach piękności, w SPA pojawi
coraz więcej kosmetyków bliskich Natury, odmiennych
w swej filozofii od kosmetyków tradycyjnych.
Dyskusje wokół surowców kosmetycznych stosowanych
w kosmetykach tradycyjnych, ich wpływ na
zdrowie i środowisko naturalne spowodowały, że
powstała nowa kategoria wyrobów – kosmetyki
naturalne, nazywane także organicznymi lub ekologicznymi.



Zainteresowanie światem roślin i wszechstronne wykorzystywanie
bogactwa zawartych w Naturze składników to w kosmetyce
trend równoległy do fascynacji nowoczesnymi technologiami.
Świat roślin jest bowiem niewyczerpanym źródłem surowców
do higieny i pielęgnacji skóry, to alternatywa do surowców
syntetycznych czy surowców pochodzenia zwierzęcego.
Ponieważ surowce syntetyczne bywają przyczyną alergii, a pozyskiwanie
substancji kosztem cierpienia zwierząt jest niehumanitarne, dlatego
tam, gdzie to możliwe, stosuje się surowce naturalne.



Tradycja stosowania roślin


w kosmetyce sięga czasów starożytnych, a wiele surowców pozyskiwanych
z roślin używa się przez wieki do dnia dzisiejszego. Postęp w
naukach przyrodniczych pozwala na uzyskiwanie z roślin coraz to
nowych substancji, a ich dalsze przetwarzanie umożliwia produkcję substancji czystych, standaryzowanych na określone związki.
Dermatolodzy i kosmetolodzy wspólnie określają efekty działania
takich substancji, dzięki czemu używa się do tworzenia receptur
kosmetycznych coraz to nowszych surowców czynnych biologicznie.
Bogactwo to widać corocznie na Targach Surowców Kosmetycznych
In Cosmetics. Ostatnie lata, a szczególnie rok ubiegły, gdy targi In
Cosmetics odbyły się w Monachium, to zdecydowana dominacja
surowców prosto z natury, czystych,
ekologicznych. Tegoroczna,
kwietniowa edycja w Paryżu jest
tylko potwierdzeniem trendu.
Producenci kosmetyków
poszukują przede wszystkim
tych surowców, które mają certyfikat
potwierdzający naturalność
odpowiednimi badaniami i
dokumentacją. Proces certyfikowania
odbywa się na masową
skalę, a zrównoważony rozwój
oraz etyka przemysłu kosmetycznego
jest tematem wiodącym
prezentacji firm wskazujących
trendy marketingowe.



Wzrost sprzedaży

Obserwujemy dużą dynamikę
sprzedaż [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Barbara Włudyka

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *