Reprezentacja a reklama

ht_2010_05-13.jpgAutorka jest menedżerem
w spółce doradczej TPA Horwath


Subtelna różnica pomiędzy reprezentacją a reklamą pociąga za sobą daleko idące skutki podatkowe. Dzieje się tak dlatego, że ustawy podatkowe wyłączają możliwość zaliczania w koszty wydatków reprezentacyjnych, nie zawierając jednocześnie takiego ograniczenia dla wydatków o charakterze reklamowym.



Podążając za słownikową definicją tych pojęć, dla celów podatkowych za wydatki reprezentacyjne uznaje się wydatki charakteryzujące się okazałością, wystawnością w sposobie funkcjonowania, związaną ze stanowiskiem, pozycją społeczną. Celem reprezentacji jest reprezentowanie firmy, budowanie jej prestiżu. Z kolei wydatki o charakterze reklamowym definiowane są jako wydatki na działania mające na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu konkretnych towarów lub usług. Ich celem jest udzielenie informacji o usługach, zachęcanie do nawiązania lub utrzymania kontaktów, nabywania usług hotelu. W praktyce nastręcza to wiele trudności interpretacyjnych. Hotelowi księgowi najczęściej mają wątpliwości co do klasyfikacji następujących grup wydatków.


Stroje służbowe

Branża hotelarska nakłada na pracowników obowiązek noszenia strojów, które w pełni oddają charakter danego obiektu. Powszechność uniformizacji w branży jest dość istotnym argumentem za traktowaniem wydatków na stroje służbowe za koszty podatkowe. Istotne jest także opatrzenie odzieży w elementy odpowiadające stylowi danego hotelu oraz konkretnego miejsca pracy, tj. kolorystykę, krój oraz logo. To sprawia, że używanie odzieży na potrzeby osobiste jest raczej w [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Małgorzata Dankowska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *