19 targi EuroGastro

W dniach 25-27 marca odbyła się 19. edycja Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro w Warszawie. Swoją ofertę przedstawiło 281 wystawców z 17 krajów, a targi odwiedziło blisko 20 tys. osób. Podczas trzech dni można było dokonać kompleksowego przeglądu oferty, sprawdzić najnowocześniejsze rozwiązania oraz spróbować dań i napojów, które warto wprowadzić do menu.

Jak co roku targi przyciągnęły profesjonalistów działających w branży gastronomicznej, a prezentacje produktowe, gotowanie na żywo i pokazy mistrzów kulinarnych były tłem dla rozmów biznesowych, które przez trzy dni toczyły się w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Na EuroGastro reprezentowany był każdy sektor gastronomii. Najwyższej jakości produkty spożywcze i napoje, specjalistyczne wyposażenie zaplecza kuchennego, sprzęt cateringowy, odzież robocza, bogaty wachlarz zastaw stołowych, a także meble, akcesoria gastronomiczne i oprogramowanie dla gastronomii. Prezentowali się m.in. dystrybutorzy win, piw oraz naturalnych napojów fermentacyjnych, kwasu chlebowego i podpiwku, a w wydzielonym sektorze kawowym dostawcy najlepszych mieszanek kawy, sprzętu i akcesoriów. Na stoisku firmy Winterhalter Gastronom Polska można było przekonać się, na czym polega działanie zmywarki, która pełni również funkcję klimatyzatora. – Zbudowaliśmy tzw. Innovation Box, w którym pokazywaliśmy, na czym polega nowatorskie rozwiązanie zastosowane w zmywarce kapturowej PT ClimatePlus z klimatyzacyjną pompą ciepła. To premiera w Polsce i jedyne dostępne rozwiązanie tego typu na rynku – mówi Maria Wajs-Witkowska, manager ds. marketingu i komunikacji. Firma Dictador pokazała nowy produkt ze swojego portfolio, kolumbijską mieszankę kawy premium. – Interesują nas zarówno kontakty z dystrybutorami, jak i hotelami. Wiodącymi produktami Dictador są alkohole: gin i rum starzony. Nasza marka głównie z nimi jest kojarzona, tutaj natomiast chcemy zaznajomić klientów z doskonałą kawą – mówi Marek Szołdrowski, prezes zarządu firmy. Od lat targi EuroGastro są miejscem, które otwiera drzwi do kariery najzdolniejszym młodym kucharzom. Dzięki uczestnictwu w konkursach organizowanych przez kulinarnych mistrzów mają oni możliwość zaprezentowania swoich umiejętności przed uznanymi szefami kuchni oraz pokazania się szerokiemu gronu restauratorów i specjalistów z branży. Zwycięzców wyłoniono w konkursie „Kulinarny Talent” Roberta Sowy, a także w trakcie 10. Festiwalu Kuchni Greckiej Teo Vafidisa, „Gotuj lokalnie” Marcina Budynka oraz „Smakach dziczyzny” Artura Świerżewskiego. Przez dwa dni również młodzi bariści zmagali się w trakcie VII Olimpiady Kawy. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się szkolenia m.in. „Wyeliminować porażkę, czyli o skutecznym zarządzaniu restauracją", „Krytyka kulinarna on-line, czyli jak zarządzać informacją o restauracji w internecie", „Nowe możliwości finansowania rozwoju branży gastronomicznej w Polsce w perspektywie 2015-2020”, czy „Jak podnieść sprzedaż wina dzięki szkoleniu i motywacji kadry kelnerskiej". Rozstrzygnięto również Konkurs na Najlepszy Produkt EuroGastro 2015. Jury pod przewodnictwem Roberta Sowy, wiceprezesa Fundacji Klubu Szefów Kuchni, w kategorii „Wyposażenie zaplecza kuchennego – sprzęt ciężki i meble” nagrodziło firmę Manitowoc Foodservice za piec konwekcyjno-parowy Convotherm 4, w kategorii „Wyposażenie zaplecza kuchennego – sprzęt drobny i akcesoria” Lorien Group za Touch&Eat. W kategorii „Wyposażenie sali restauracyjnej i baru”, nagrodę otrzymała firma Gastromedia za porcelanę stołową Tafelstern. Zwycięzcą w kategorii „Sprzęt i akcesoria dla cateringu” została Dora Metal za ciąg wydawczy Erik. W dziale „Chemia, sprzęt czyszczący i odzież robocza dla gastronomii” najlepszy okazał się Cid Lines za Kenosan Lactic. W kategorii „Żywność dla gastronomii” nagroda została wręczona firmie Morning za Alfabet Aromatów SOSA, a w kategorii „Napoje alkoholowe i bezalkoholowe” wygrała firma Adalbert’s za Rejuvenate Sugar Balancing. Jury postanowiło stworzyć też dodatkową kategorię „Szkolenia i edukacja dla branży HoReCa”. Przyznano w niej dwie nagrody, które odebrali Bożena Sikoń za szkolenia w dziedzinie cukiernictwa oraz Academy Rational za szkolenie

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *