Nowy marketing Beauty

Dwudniowa konferencja „Nowy marketing beauty” odbędzie się w dniach 28-29 maja w Airport Hotel Okęcie. Wydarzenie, adresowane do właścicieli i managerów obiektów beauty i SPA, poświęcone będzie najnowszym, praktycznym strategiom marketingowym pozyskiwania klientów dla usług beauty. Organizatorem konferencji jest wydawnictwo Beauty Inspiration, a partnerem medialnym „Hotelarz”. Pierwszy dzień konferencji wypełni blok prelekcji poświęconych najważniejszym strategiom […]

Czytaj dalej


Kompleksowa usługa hotelowa i gastronomiczna czy odrębne świadczenia?

Prawidłowa stawka VAT w orzecznictwie organów podatkowych i sądów administracyjnych Aby podnieść atrakcyjność i konkurencyjność oferowanych usług, hotelarze często decydują się na świadczenie usług dodatkowych, uzupełniających tradycyjną usługę hotelarską, obejmującą nocleg wraz ze śniadaniem. Prawidłowość rozliczenia takich usług dla celów podatku VAT budzi liczne wątpliwości praktyczne, w szczególności w zakresie zastosowania prawidłowej stawki podatkowej. Zgodnie […]

Czytaj dalej


Spa Prestige Awards

Po raz dziewiąty rozdano nagrody w plebiscycie Spa Prestige Awards dla najlepszych hoteli SPA & wellness oraz day SPA w Polsce. Najlepszym Hotelem SPA & Wellness w Polsce wybrana została Bukovina Terma SPA. 2. miejsce zdobył Hotel SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie k. Ostródy, a trzecie Malinowy Zdrój Medical SPA w Solcu-Zdrój. Wyniki głosowania […]

Czytaj dalej


Raport – Czystość w hotelu

Hotelowe rewolucje? Ale po co? Paweł Jaeschke W telewizji pojawiają się obecnie programy dotyczące tzw. hotelowych rewolucji. Na fali powodzenia podobnych programów kulinarnych producenci dotykają m.in. tematu czystości w hotelach. Z perspektywy telewidza oczekującego rozrywki i sensacji tego typu programy wzbudzają zainteresowanie. Patrząc z punktu widzenia osoby pracującej w branży utrzymania czystości na sprawy ogólnej […]

Czytaj dalej


Nowy szef kuchni w hotelu Marriott

Witold Szczechura, od początku swojej kariery zawodowej związany z siecią Marriott International, został szefem kuchni w warszawskim hotelu tej marki. Zaczynał w 1993 roku od stanowiska kierownika zmiany (supervisora) w hotelu Marriott we Frankfurcie. Dwa lata później przeniósł się do Warszawy, obejmując tę samą funkcję, po czym awansował na stanowisko junior sous chefa. Później przez […]

Czytaj dalej


Trening personalny w hotelu

Polacy są coraz bardziej świadomi korzyści, jakie daje aktywność fizyczna i zdrowe odżywianie. Zmiana stylu życia społeczeństwa wpływa na dynamiczny rozwój rynku fitness oraz zawodów związanych z dbaniem o kondycję i zdrowie. Fitness staje się modny i dochodowy. Poza wysokiej jakości sprzętem, istotne jest zapewnienie wzorowej obsługi klienta i rozwiązań idealnie spełniających jego oczekiwania. Według […]

Czytaj dalej


Nowy szef sprzedaży w Focus Hotels

Bartosz Bucki, ostatnio odpowiadający za sprzedaż w dwóch warszawskich hotelach Radisson Blu, dołączył do zespołu Focus Hotels na stanowisko kierownika sprzedaży na Polskę. Swoją przygodę z hotelarstwem rozpoczął w 2006 roku w hotelu Novotel Warszawa Airport, pracując w dziale rezerwacji. Po trzech latach został kierownikiem sprzedaży tego hotelu. W 2011 roku przeszedł do sieci Carlson […]

Czytaj dalej


Schanel Résidence Rzeszów

Paryski klimat fin de siècle Butikowy hotel Schanel Résidence ulokowany w zabytkowej rzeszowskiej kamienicy jest kameralnym obiektem, którego wnętrza odwołują się do atmosfery końca XIX wieku (fin de siècle) we Francji, stylu życia paryskich mieszczan i paryskiej mody. Nie ma w tym przypadku, bo potomkowie obecnych właścicieli spokrewnieni byli z Coco Chanel. Pieczołowicie odrestaurowana kamienica […]

Czytaj dalej


Szefowie gastronomii w Best Western Q

Agata Dzierlęga-Nycz została kierownikiem restauracji w nowo otwartym hotelu Best Western Plus Q Hotel Kraków. Do jej obowiązków należeć będzie opieka nad restauracją Qualita oraz lobby barem, rekrutacja personelu oraz szkolenia. Pracę w branży hotelarskiej rozpoczęła w Qubusie we Wrocławiu, a wcześniej pracowała w najlepszych restauracjach we Wrocławiu. Uczestniczyła również w otwarciu hotelu Monopol we […]

Czytaj dalej


Dyscyplinowanie pracowników hotelowego SPA

Dobra organizacja pracy oparta jest na właściwym określeniu wymagań w stosunku do pracowników, którzy będą wiedzieli, czego się od nich oczekuje. To jedno z podstawowych zadań managera. Jednak zdarza się, że mimo jasno określonych reguł i zasad pracy w hotelowym SPA nie wszyscy realizują przypisane do ich stanowisk obowiązki. Wówczas trzeba reagować i zacząć dyscyplinować […]

Czytaj dalej