Zapach kawy roznosi się wszędzie

Kawa to temat przewijający się niemal we wszystkich aspektach funkcjonowania hotelu, od pokoju z zestawami kawowymi, przez restauracje, kawiarnie, lobby bar po… SPA z zabiegami kawowymi. Dlatego warto się znać na tym rynku.


Przede wszystkim, dobrze jest się znać na kawie, ale i na rynku dostawców urządzeń, mebli, rozwiązań architektoniczno-designerskich czy wreszcie na rynku pracy.


KAWA

Wszyscy znają główne marki na rynku: Lavazza, Nespresso, Nescafe, Jacobs, Tchibo czy Safegredo, które są też liderami rynku konsumenckiego. Każda z marek pozycjonuje się na swój sposób, jest rozpoznawalna przez użytkowników i cieszy się ich uznaniem. Inną kwestią jest rodzaj serwowanej kawy − czy w obiekcie oferować więcej espresso, białej, czarnej i cappuccino z torebki, czy też szeroki zakres wyboru drinków kawowych. A w dużej mierze zależy to od położenia i lokalizacji w samym obiekcie. Jeżeli mamy małe pomieszczenie przy wejściu, to można tam umieścić szybki punkt kawowy nastawiony na: „espresso” i „czarną”. Jeżeli mamy do dyspozycji większe pomieszczenie, np. na 1 piętrze, najlepiej z jakimś ładnym widokiem na wodę, góry czy bory, to warto tam ulokować kawiarnię z prawdziwego zdarzenia, z profesjonalną obsługą i szeroką ofertą. Wówczas można też wypromować to miejsce na ważny punkt w mieście, a nie tylko w hotelu. Wybór charakteru lokalu determinuje wybór dostawców kawy i urządzeń. Wszystkie największe marki mają podobną, korzystną dla hotelarzy ofertę, która zależy od zakresu współpracy, jej długości, wysokości obrotów itp. Kilogram dobrej kawy kosztuje 50–60 zł, oczywiście robiąc zakupy sieciowe można zapłacić 30 zł. I mowa tu o kawie śniadaniowej, kawy wyższej jakości w wyspecjalizowanych kawiarniach kosztują ok. 100 zł za kilogram [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anna Rogala

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *