5 cech głównych dobrego dyrektora

Peter Burwash − prezes Peter Burwash International, autor książek i trener motywacyjny spędza około dwóch trzecich roku w hotelach podróżując po całym świecie. Przez ponad 35 lat swojej pracy omawiał on z tysiącami pracowników, jakimi cechami powinien odznaczać się dyrektor hotelu. Wiele z tych rozmów stało się ważnym źródłem informacji dla jego książki „The Key […]

Czytaj dalej


Nie tylko drewniana budka

Marcin Schneider jest dyrektorem,a Piotr Bernas managerem w firmie Megiw „Wie pan, tu mam takie niewykorzystane pomieszczenie, proszę mi tu postawić w rogu saunę na 4 – 6 osób”. Ponieważ sauna w hotelu staje się już standardem, coraz więcej hotelarzy chce ją mieć w swoim obiekcie. Tylko że często sami nie wiedzą, po co im […]

Czytaj dalej


Zapach kawy roznosi się wszędzie

Kawa to temat przewijający się niemal we wszystkich aspektach funkcjonowania hotelu, od pokoju z zestawami kawowymi, przez restauracje, kawiarnie, lobby bar po… SPA z zabiegami kawowymi. Dlatego warto się znać na tym rynku. Przede wszystkim, dobrze jest się znać na kawie, ale i na rynku dostawców urządzeń, mebli, rozwiązań architektoniczno-designerskich czy wreszcie na rynku pracy. […]

Czytaj dalej


Concierge – osoba od zadań specjalnych

Jest wizytówką ekskluzywnego hotelu. Spełnia wszelkie życzenia i zachcianki gości. Umie odnaleźć się w każdej sytuacji. Praca na tym stanowisku to prestiż, ale też duża odpowiedzialność. Jak możemy się dowiedzieć w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Krakowie, słowo concierge pochodzi z francuskiego. Tam w średniowieczu mianem „come des cierges” określano osobę odpowiedzialną za utrzymanie palących się […]

Czytaj dalej


Nieograniczone możliwości wykładzin

Co sprawia najwięcej problemów hotelarzom przy wyborze wykładzin? Na co zwracać uwagę podejmując decyzję? Kto powinien się tym zajmować w hotelu? Ile kosztuje wyposażenie przeciętnego hotelu w wykładziny i jakie są koszty dodatkowe? Kluczową kwestią przy wyborze wykładzin do hotelu jest to, aby wybrać wykładzinę… hotelową, a nie domową, choć ta druga jest tańsza. Wykładziny […]

Czytaj dalej


Hotele przeciw TripAdvisor

Ponad 300 hoteli postanowiło wystąpić na drogę prawną za „zniesławienie” przeciw portalowi turystyczno-rezerwacyjnemu TripAdvisor opartemu na treściach generowanych przez użytkowników. Ruch został zawiązany przez brytyjską firmę KwikChex specjalizującą się w zarządzaniu wizerunkiem on-line. Jak powiedział Chris Emmins, szef KwikChex serwisowi Tnooz.com ponad 300 hoteli z Anglii, USA i innych regionów zapłaciło już po 35 funtów […]

Czytaj dalej


Bezprawie autorskie i pokrewne

Środowisko hotelarskie jest dość zatomizowane i zdezintegrowane. Problemy 5-gwiazdkowego hotelu z Warszawy czy Krakowa niewiele mają wspólnego z problemami nadmorskich ośrodków wczasowych, a te z problemami niezależnych hoteli 2-gwiazdkowych w średnich miastach bez atrakcji turystycznych. Ale jest jedna kwestia, która jednoczy całą branżę w gniewie – prawa autorskie i pokrewne. A konkretnie „haracz” ściągany nie […]

Czytaj dalej


Finansowe oraz podatkowe aspekty inwestycji i działalności hotelowej

Podczas pierwszego dnia targów World Hotel w Warszawie 29 września odbyło się kolejne szkolenie w ramach Akademii Hotelarza, tym razem poświęcone „Finansowym oraz podatkowym aspektom inwestycji i działalności hotelowej”. Podczas szkolenia Małgorzata Dankowska z firmy doradczej TPA Horwath przedstawiła „Podatkowe aspekty finansowania działalności hotelowej”, w tym m.in. prawidłowe ujęcie odsetek, prowizji i kosztów pośrednictwa finansowego […]

Czytaj dalej


Hotel Guidebook

Informacja prasowa, 30.09.2010 r. Firmy doradcze Horwath HTL oraz TPA Horwath, we współpracy z Izbą Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego oraz magazynem Hotelarz, przygotowały pierwszy na polskim rynku poradnik dla inwestorów hotelowych, Hotel Guidebook. Premiera publikacji miała miejsce 29 września 2010 r. podczas targów World Hotel 2010. Seminarium otworzył Aleksander Pietyra, Prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego i […]

Czytaj dalej