Mniejsze przychody Orbisu…

Przychody Grupy Hotelowej Orbis w III kwartale spadły o
2,7 proc. do 190,1 mln zł, a przez trzy kwartały o 3,4 proc.
do 518,5 mln zł w porównaniu z 2009 rokiem. Zysk w III
kwartale wyniósł 12 mln, a od stycznia do września 14,3 mln
zł. Obłożenie lekko wzrosło, średnie ceny lekko spadły.


Obłożenie w obiektach Grupy Hotelowej Orbis w III kwartale
wyniosło 57,1 proc. (rok wcześniej 56,3 proc.), średnia cena za
sprzedany pokój spadła o 3 zł do 214,8 zł w porównaniu z 217,8
zł w 2009 roku, a przychód z dostępnego pokoju o 10 gr do 122,5 zł.
W skali trzech kwartałów frekwencja wzrosła o 1,5 punktu procentowego
do równo 50 proc., cena za sprzedany pokój spadła o 5,5 proc. z
229,2 zł do 216,7 zł, a RevPAR o 2,6 proc. z 111,2 zł do 108,3 zł.
Jak ocenia zarząd Orbisu w swoim sprawozdaniu giełdowym, w
trzecim kwartale można było zauważyć znaczące ożywienie w
branży hotelarskiej, a obłożenie hoteli w wakacje było o 7–8 proc.
wyższe niż rok wcześniej. „Pozytywne sygnały płynące z polskiej
gospodarki, widoczne zwłaszcza od czerwca bieżącego roku, znalazły
odzwierciedlenie we wskaźnikach operacyjnych uzyskanych
przez Grupę Hotelową Orbis w trzecim kwartale 2010 roku.
Frekwencja się ustabilizowała, a spadek średniej ceny za pokój
został zahamowany. Narastająco za 9 miesięcy 2010 roku Grupa
uzyskała nieco słabsze wskaźniki porównując rok do roku. Jest to
efekt prowadzonych w poprzednich kwartałach licznych akcji promocyjnych,
które podnosząc wskaźnik frekwencji, przyczyniły się
do uzyskania niższego przychodu na jeden dostępny pokój”.
Według obserwacji Orbisu, na pewnych rynkach, np. warszawskim
i krakowskim, ceny ponownie zaczęły wzrastać, a zwłaszcza na
rynku warszawskim odczuwalny jest wzrost RevPAR, jednak w
innych miastach, takich jak Poznań, Szczecin czy Katowice, nadal
odnotowywane są „słabsze wyniki w zakresie ceny”.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *