Miłość ci wszystko wybaczy – czyli PR w budowaniu lojalnych społeczności

Autor: Paweł Sikora
Słowa popularnej piosenki o miłości w tytule artykułu o public relations w hotelu to nie przypadek. Wzorcowy rozwój komunikacji firmy z otoczeniem przebiega bowiem podobnie jak rozwój relacji damsko-męskich, od poznania przez akceptację, zrozumienie, zgodność, zaufanie, po partnerstwo i lojalność, a jeśli zajdzie potrzeba – także wyrozumiałość.   Myśląc o public relations w hotelarstwie, mamy dziś na myśli przede wszystkim następujące działania: zarządzanie wizerunkiem, polityką informacyjną (komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną), marką, różnego typu relacjami z otoczeniem (np. medialnymi, instytucjonalnymi czy inwestorskimi), zarządzanie kryzysowe, obsługę wydarzeń specjalnych, sponsoring, lobbing. W strategicznym, czyli planowym i ciągłym, zarządzaniu PR działania te uznaje się za komplementarne. Interdyscyplinarność PR wynika jednak w głównej mierze z przekonania, że największą efektywność gwarantuje pełna integracja polityki wizerunkowej i komunikacyjnej, zaś troska o wizerunek, markę czy rozwój relacji z otoczeniem – jako absolutne podstawy działalności i warunek prosperity każdej organizacji – powinny leżeć w kompetencjach wyspecjalizowanego działu hotelowego lub jednostki. Dlatego specjalista ds. PR hotelu, jako strażnik dobrych praktyk wizerunkowych i komunikacyjnych, zawsze powinien brać udział w obradach ścisłego kierownictwa i planowaniu strategicznym. Co przemawia za wykorzystaniem public relations w działalności hotelu? Spójrzmy raz jeszcze na wyszczególnienie jego zadań… Jak wiele spośród nich jesteśmy w stanie podjąć, posiłkując się reklamą czy samymi promocjami? PR jest też niezastąpiony w relacjach z większością grup docelowych.   Stale czy od czasu do czasu?  
Mnogość kompetencji PR, a także praktykowany przez wiele firm nieefektywny model pu
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *