Rok 2010 okiem dostawców

„Wielką niewiadomą była dla nas kondycja rynku
hotelowego po kryzysowym roku 2009”, „w bieżący rok
wchodziliśmy z dużymi obawami”, przyznają dostawcy
produktów i usług dla obiektów noclegowych zapytani
przez HOTELARZA o to, jak wyglądał ten rok dla ich firm w
porównaniu z poprzednim i jakie obiekty wyposażyli. Jednak
większość stwierdziła też, że te obawy się nie potwierdziły,
mimo że wiele projektów hotelowych zostało wstrzymanych,
a inwestorzy często wybierali tańsze rozwiązania.



Artur Paciorkiewicz, doradca w
RECTICEL KOMFORT SNU, firmie produkującej
ma terace i stelaże.


W bieżący rok wchodziliśmy z dużymi obawami, spowodowanymi
trudną sytuacją gospodarczą pod koniec 2009 roku. Obawy były dość
zasadne. Pierwsza połowa tego roku na rynku meblowym była wręcz
trudniejsza niż przypuszczaliśmy. Pierwsze symptomy zwiastujące poprawę
sytuacji pojawiły się w lipcu/sierpniu. Od tego czasu notujemy systematyczny
wzrost sprzedaży. Na tym tle pozytywnie wypada jednak rynek
hotelowy. Mimo kryzysu i wstrzymania wielu inwestycji, obserwujemy
stały rozwój tego segmentu rynku. Wiele istniejących obiektów jest rozbudowywanych
bądź przechodzi gruntowną renowację. Budowanych jest
coraz więcej nowych hoteli, a mniejsze hotele i pensjonaty coraz częściej
decydują się na wymianę dotychczas posiadanych łóżek na nowe zestawy
hotelowe z zastosowaniem materacy. Podsumowując, możemy z zadowoleniem
ocenić rozwój rynku hotelowego w 2010 roku.
Trudno jest jednoznacznie podać liczbę obiektów, które wyposażyliśmy,
ponieważ w zdecydowanej liczbie przypadków nasze materace i łóżka
trafiają do obiektów hotelowych za pośrednictwem partnerów handlowych,
realizujących inwestycje „pod klucz” lub kompleksowo wyposażających
obiekty hotelowe w meble. Takie realizacje to duża pomoc dla
inwestorów, firmy te bowiem oferują także montaż i wnoszenie mebli.
Wśród tegorocznych realizacji znajdują się m.in. hotele Holiday Inn w
Bydgoszczy, B&B oraz Mercure w Toruniu, Mercure-Unia w Lublinie, Orbis
Gdynia, Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim, Posejdon w Kołobrzegu,
Dosłońce w Racławicach, President w Bielsku-Białej, Rycerski w Czeladzi,
Pałac w Staniszowie.


Dawid Kopalski, dyrektor
han dlowy JMB, firmy produkującej
łóżka i materace hotelowe


W roku 2010 dało się wyraźnie odczuć dwa zjawiska:
– bardzo dużo inwestycji zostało wstrzymanych ze względu
na kryzys, inwestorzy dysponowali mniejszą ilością wolnego
kapitału, także stopy zwrotu znacząco się pogorszyły w
obecnej sytuacji ekonomicznej, dlatego w wielu przypadkach
podejmowano decyzje o czasowym wstrzymaniu inwestycji
i kończeniu ich bliżej Euro 2012, kiedy to spodziewana jest
poprawa koniunktury – hotele, które kontynuowały programy
budowy bądź rozbudowy, bardzo często decydowały się na
najtańsze rozwiązania w zakresie łóżko-materac; w poprzednich
latach hotele w przypadku porównywalnych inwestycji
wybierały produkty o wyższym standardzie.
Pomimo tych wyraźnie odczuwalnych zjawisk, nasza firma
była mocno wspierana wypracowaną przez wiele lat reputacją
solidnego i dobrego jakościowo dostawcy. W związku z
tym, załamanie na rynku nie było dla nas tak bardzo odczuwalne.
Prawie wszyscy klienci, którzy dokonali u nas zakupów
w latach poprzednich, wracają w przypadku rozbudowy,
podniesienia standardu bądź wymiany zniszczonych materacy.
Na liście referencyjnej JMB pojawiły się w 2010 roku
m.in. takie obiekty jak Radisson Szczecin, hotele Bethoven i
Globus w Gdańsku, hotel Chopin w Sochaczewie, hotel 3 Trio
w Białymstoku, Pałac Zegrzyński i Pałac w Lisewie, Ośrodek
ZUS w Zakopanem.


Grzegorz Pelczar,
production manager w firmie
HORECATEX


W 2010 roku odnotowaliśmy 20-procentowy wzrost
sprzedaży. Uważamy, że w dobie kryzysu jest to dobry
wynik. Oczywiście wymagał on od nas sporego wysiłku
i dodatkowych inwestycji, ale się opłaciło. W tym roku
postawiliśmy na rozwój i poszerzenie naszej oferty głównie
w zakresie konfekcji stołowej i dekoracji. Łączyło się
to ze sporą inwestycją. Należało dobrać w odpowiedni
sposób tkaniny tak, aby gotowe produkty spełniały oczekiwania
naszych klientów nie tylko w zakresie eleganckiego
wyglądu, łatwej konserwacji, trwałości kształtu, ale
także niskiej ceny. Musieliśmy opracować nowe technologie,
przeprowadzić mnóstwo testów, wykonać wiele
badań, zakupić dodatkowe maszyny i zatrudnić fachowców,
którzy złożyli te wszystkie elementy w całość.
Powoli zaczynamy zbierać pierwsze kłosy z zasianego
ziarna. Udało nam się także wypracować wydajniejszy
system pracy na wydziale konfekcji, co pozwoliło nam na
skrócenie czasu realizacji zamówień maksymalnie do
pięciu dni roboczych. Powołanie do życia wzorcowni nie
tylko poszerzyło nasze możliwości twórcze i projektowe,
ale także pozwoliło na realizację drobnych zleceń, nawet
o bardzo wyszukanych rozmiarach konfekcji. Ponad
30 proc. sprzedaży to nowi klienci.


Cez [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *