Kondycja w hotelu

Autor: Piotr Dominik
ht_2010_12-3.jpgAutor jest kierownikiem Katedry
Hotelarstwa i Gastronomii w Wyższej
Szkole Ekonomicznej AlmaMer


Jednym z najbardziej popularnych sposobów przyciągnięcia gości do hotelu jest oferowanie im usług dodatkowych. Wśród nich stale rosnącym zainteresowaniem cieszą się różnego rodzaju ośrodki odnowy biologicznej.



Posiadania zespołu odnowy biologicznej przepisy kategoryzacyjne wymagają od hoteli 5- i 4-gwiazdkowych, a także od obiektów 3-gwiazdkowych w miejscowościach wypoczynkowych. Muszą one oferować przynajmniej dwa rodzaje usług spośród wymienionych w rozporządzeniu kategoryzacyjnym: basenu, sauny, siłowni, solarium i masaży. W związku z tym nasycenie tymi usługami jest bardzo zróżnicowane. W hotelach spotyka się namiastkę w postaci skromnie urządzonej siłowni i sauny czy sauny i solarium, ale też rozbudowane centra odnowy z bogatą ofertą SPA, basenem, kompleksem saunowołaźniowym i wyposażoną w najnowsze urządzenia salą fitness.


Rozładować stres w hotelu

Ponieważ moda na zdrowy tryb życia staje się coraz bardziej popularna, współczesny gość wymaga od hotelu, który chce być postrzegany za dobry, co najmniej sauny, siłowni, sali aerobowej i zajęć z zakresu fitness. W dzisiejszych czasach hotel posiadający tylko saunę i salkę z jednym rowerkiem przestaje być postrzegany jako atrakcyjne miejsce dla gości. Zwłaszcza goście podróżujący służbowo poszukują bardziej urozmaiconych pakietów odnowy biologicznej, co jest spowodowane codziennym stresem, zmęczeniem, napiętym planem dnia oraz rosnącym zainteresowaniem prozdrowotnym stylem życia. Obecnie wiele osób podróżujących w celach służbowych nie wyobraża sobie, żeby w hotelu nie było dostępnej siłowni czy sali fitness, ponieważ są to doskonałe narzędzia redukujące stres. Oczywiście, mają za zadanie przede wszystkim rozwijać kondycję i siłę, ale w wypadku hoteli ten aspekt schodzi na drugi plan – ważne, żeby można tam było rozładować napięcie, odprężyć się. Nic zatem dziwnego, że osoby wybierające się w podróż służbową chcą, aby ich hotel posiadał dobrze rozwinięte skrzydło usług fitness.


Hotelowe centra sportowe

Trendem docierającym do nas z Zachodu są hotelowe centra sportowo-rekreacyjne, w których każdy może zaspokoić swoje potrzeby związane ze zdrowym trybem życia, treningiem i wypoczynkiem. Standardem w hotelach nie tylko najwyższych kategorii stają się: sauna, solarium i klub [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *