Autor: Rafał Szubstarski
![](http://img.pws-promedia.pl/assets/IMG-1/img_ht/novotel_p.jpg)
Aleksander Pietyra, dyrektor hotelu Novotel Warszawa Airport , od pięciu lat prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego przeszedł przez wszystkie szczeble kariery zawodowej, i to w różnych warunkach. Zaczynał pracę w latach 70. w hotelach w Krakowie m.in. w recepcji Cracovii, która uchodziła wówczas za najlepszy hotel w Polsce południowej. Potem wyjechał do Francji, gdzie przez ponad 20 lat pracował w tamtejszych hotelach na różnych stanowiskach, łącznie z kierowaniem nimi. Tam związał się z siecią Accor. Do Polski wrócił w 2000 roku uruchamiając Ibisa w Warszawie na ul. Ostrobramskiej, potem otwierał Ibisa w Krakowie, kierował Ibisem Centrum w Warszawie. Jeszcze we Francji w latach 80. znalazł się w grupie roboczej Accoru, która przygotowywała pierwszy informatyczny program rezerwacyjny TARS dla sieci, po modyfikacjach używany do dziś. W Polsce odpowiedzialny był za również za wprowadzenie programu szkoleniowego dla pracowników marki Ibis.
Hotel to wizytówka kraju
– Uważam, że poza pracą dla siebie, każdy powinien coś wnosić dla wspólnego dobra, a nie przesiedzieć całe życie za biurkiem. Dlatego żal mi, że wiele osób, które trafiły do hotelarstwa z przekonania, bo chcieli być hotelarzami i ten zawód jest ich pasją, często zamyka się w obrębie swojego biznesu i nie widzi potrzeby współdziałania. A wspólnych tematów jest wiele, bo cały czas zmieniają się przepisy, które mają wpływ na funkcjonowanie nas wszystkich, są kwestie związane z prawami autorskimi, kategoryzacją, VAT-em, całym otoczeniem prawnym, problemów jest wiele. Rynek cały czas się zmienia i dobrze by było, żebyśmy współpracowali w jak najszerszym gronie, bo tylko wtedy władze będą się z nami liczyły. Więc żeby ten głos był słyszalny powinno nas być w takiej organizacja jak Izba Gospodarcza, nie 130, a 1300. Wtedy mamy realną możliwość wywierania wpływu. Wiadomo, że jesteśmy rozsypani po kraju, ale przez wspólne działania możemy zmieniać postrzeganie i traktowanie tej branży. Gdyby było nas więcej to moglibyśmy zrobić i osiągnąć więcej. Jak przekonuje, nie chodzi tylko o kwestie ekonomiczne, bo hotele są pierwszą wizytówką kraju dla gości, którzy w nich nocują, dlatego to jak funkcjonują ma wpływ na to, jak postrzegana jest Polska, i to trzeba uświadamiać decydentom. A gdy mówi o zmieniającym się rynku, mówi to z własne [...]
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Skontaktuj się z moją mama z Zywca tel.33-8620458. KUZYN KRZYSIEK Z VIRGINII