Wyniki Orbisu pod koniec roku lepsze

Przychody Grupy Hotelowej Orbis w ubiegłym roku wyniosły 680 mln i były o 15 mln mniejsze niż rok wcześniej,
za to zysk wzrósł z 4 do 17 mln zł. Obłożenie hoteli było wyższe o 1,4 punktu procentowego i wyniosło 48,8 proc.,
ale średnia cena za pokój spadła o 3,6 proc. do 216,8 zł, a RevPAR o prawie 1 proc. do 105,5 zł. Najlepiej radziła
sobie Warszawa.



Rok 2010 był okresem dekoniunktury na polskim rynku
hotelarskim, jednak z miesiąca na miesiąc rynek stabilizował
się i zaczął wychodzić z kryzysu. W ciągu roku następowało
powolne wyhamowywanie tendencji spadkowej
wskaźników operacyjnych hoteli, zaś w drugiej połowie 2010 niektóre
rynki zaczęły wykazywać poprawę frekwencji – stwierdził prezes
Orbis S.A. Laurent Picheral przy okazji publikacji rocznego sprawozdania
zarządu z działalności Grupy Kapitałowej Orbis.



Różnice między rynkami


– Widoczne były znaczne różnice pomiędzy poszczególnymi regionanami,
przy czym wyniki rynku warszawskiego okazały się lepsze
niż w pozostałych miastach. W 2010 roku przychody w stolicy wzrosły
o 10 proc., a w samym tylko grudniu o prawie 20 proc. – oznajmił
Laurent Picheral.
Jak informuje prezes Orbisu, pod koniec roku trendy wzrostowe zaobserwowano
także na takich rynkach jak Wrocław, Kraków czy Poznań.
Sądząc po poziomie rezerwacji, jak i ożywieniu gospodarczym w krajach
europejskich, tendencja ta powinna utrzymać się w 2011 roku. – Jednak
jeszcze nie we wszystkich miejscach zauważalne są wzrosty, za przykład
mogą posłużyć Katowice i mniejsze miasta – przyznaje Laurent Picheral.
W porównaniu do całego roku całkiem dobry dla Orbisu okazał się
IV kwartał. Wzrosła średnia cena za pokój o 2,8 proc. do 217 zł (przy
całorcznym spadku o 3,6 proc.), a także RevPAR o prawie 5 proc. do
97 zł (podczas gdy w skali całego roku spadł 0,94 proc.).
– W drugiej połowie roku roku Grupa Hotelowa odnotowała ożywienie
w segmencie klientów korporacyjnych, szczególnie w takich
kluczowych rynkach jak Warszawa. Polskie firmy znowu chętnie
inwestują w szkolenia, częściowo finansowane ze środków Unii
Eu [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Piotr Stawiński

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *