Światło i dźwięk w basenie, szkło w saunie

Skoro SPA to Sanus Per Aquam, czyli Zdrowie Przez Wodę, to z takiej definicji wynika, że nie ma zdrowszego miejsca niż basen. A ponieważ ciało człowieka w 70 proc. składa się z wody, to jej zdrowotne wypacanie wraz ze wszystkimi toksynami w saunie, teoretycznie wyczerpuje całą definicję SPA. I chociaż w rzeczywistości, SPA to wiele bardziej wyrafinowane procedury, to współcześni goście oczekują, że znajdą w hotelu (SPA czy nie SPA) przynajmniej jeden z tych elementów. I hotelarze starają się te oczekiwania zaspokajać, niestety czasami na zasadzie „owczego pędu”, co przynosi więcej szkód obiektowi niż korzyści. Jak uniknąć błędów? Trzeba wiedzieć, jakie są oczekiwania współczesnego gościa dotyczące hotelowej strefy basenowo-saunowej i jak je zaspokoić, wykorzystując najnowsze rozwiązania i trendy w tej branży. Na łamach HOTELARZ-a przedstawiają je przedstawiciele firm, które specjalizują się w hotelowych basenach i saunach.

 


Jak zaprojektować i wyposażyć saunę hotelową?

 

Marcin Schneider, dyrektor w fimie Megiw

Projektowanie saun, stref saunowych najlepiej pozostawić architektowi i firmie wykonującej strefy saunowe i pojedyncze sauny. Jeżeli posiada się własnego, zaufanego architekta, to sugeruję, aby projektował on we współpracy z wybraną przez inwestora firmą, a nie wykonywał projektu samodzielnie. Zadaniem architekta jest zaprojektowanie ciekawej i funkcjonalnej formy, lecz nie zawsze bierze on pod uwagę możliwości wykonania tej formy czy koszt jej wykonania. Czasami niewielka zmiana projektowa powoduje olbrzymie ułatwienie wykonawcze, o czym architekt niekoniecznie musi wiedzieć. Architekt wraz z firmą zaprojektują całość, dobiorą odpowiednie urządzenia (sauny, łaźnie, prysznice, wypoczynek) i wycenią całość. Taki zespół ludzi jest w stanie spełnić oczekiwania inwestora zarówno, co do wizji i oczekiwań dotyczących hotelowej części SPA, jaki i co [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rafał Kowalski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *