Grupa kapitałowa Immobile, właściciel Hoteli Focus, podała wyniki osiągnięte przez swoje 6 hoteli. Przychody netto za 3 kwartały tego roku wyniosły 21,8 mln i były o 2,7 mln zł (+13,9%) wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Aktualnie sieć Focus to 6 hoteli zlokalizowanych w Bydgoszczy, Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Chorzowie oraz Inowrocławiu o łącznej liczbie 535 pokoi.
Wzrost przychodów wypracowały wszystkie obiekty sieci z wyjątkiem hotelu w Gdańsku (-5,7% vs. 2014) z racji na brak jednorazowego kontraktu, który w omawianym okresie 2014 roku wygenerował ponad 3450 pokojonocy i 750 tys. zł łącznego przychodu netto. Poza tym wzrosty odnotowano w obiektach w Inowrocławiu (+174,9% vs. 2014 – duży wzrost z racji na otwarcie hotelu w maju 2014 roku), Chorzowie (+25,3% vs. 2014), Bydgoszczy (+16,7% vs. 2014), Łodzi (+16,2% vs. 2014) oraz Szczecinie (+7,6% vs. 2014).
Obłożenie obiektów sieci wzrosło w III pierwszych kwartałach tego roku o 3,38 pp. z 59,23% w roku ubiegłym do 62,61% w tym roku. ADR wzrósł o 1,8 zł do poziomu 152,84 zł w tym roku, natomiast RevPAR o 6,23% do 95,69 zł.
Wynik operacyjny segmentu wyniósł w pierwszych trzech kwartałach tego roku 4,6 mln zł, wobec 3,7 mln zł w analogicznym okresie 2014 roku. Zdaniem spółki na pozytywny wynik ma wpływ wzrost przychodów hotelu w Chorzowie oraz poprawa wyników operacyjnych w pozostałych obiektach sieci.
Celem strategicznym spółki jest sukcesywne pozyskiwanie od 2 do 3 obiektów w skali roku. W raporcie poinformowano również, że zgodnie z planem przebiega budowa nowego hotelu w Gdańsku Wrzeszczu, którego inwestorem jest firma Górski Energia. Hotel ma mieć docelowo 122 pokoje i 735 m2 powierzchni konferencyjnej. Otwarcie hotelu planowane jest na pierwsze półrocze 2016.
Spółka Focus Hotels zawarła w dniu 25.09.2015r. umowę zobowiązującą do wybudowania i umowy dzierżawy hotelu w Białymstoku ze spółką ROGOWSKI DEVELOPMENT NOVA. Hotel ma mieć docelowo co najmniej 120 pokoi, a jego otwarcie planowane jest na I kwartał 2018 roku.
Ponadto spółka planuje zwiększenie swoich przychodów w obszarze usług uzupełniających ofertę hoteli i w znacznym stopniu wychodząc poza budynki hotelowe. Pierwszy etap polegający na uruchomieniu sprzedaży dań z dowozem do klienta w ramach marek Focus Pizza oraz TOGO został zrealizowany. Obecnie trwają prace nad powiększeniem sieci dystrybucji oraz asortymentu marki TOGO.
Powiązane artykuły
Strefa prenumeratora
E-tygodnik
Reklama
Komentarze