Regulamin pozwala potwierdzić tożsamość

Autor: Łukasz Lipiec
Zniesienie dwa lata temu obowiązku meldunkowego w obiektach hotelowych nie oznacza, że nocujący goście mogą pozostać całkowicie anonimowi, a właściciele pozbawieni są możliwości weryfikowania danych osób korzystających z usług hotelu. Można wprowadzić w regulaminie, stanowiącym źródło wewnętrznie obowiązującego (w tym wypadku na obszarze obiektu) prawa zapis, który zobowiąże gościa podczas zakwaterowania do okazania dowodu osobistego lub paszportu w celu zidentyfikowania jego danych. Ustawa o ewidencji ludności, która reguluje obowiązek zameldowania się tak obywatela polskiego, jak i cudzoziemca w miejscu czasowego bądź stałego pobytu, od 2013 roku nie nakłada już takiego obowiązku na gości obiektów hotelowych. Jeszcze dwa lata temu na prowadzącym obiekt hotelowy ciążyła powinność zgłoszenia zakwaterowania do właściwego organu administracji publicznej, ale został on zniesiony w wyniku nowelizacji ustawy o ewidencji ludności, gdy uchylony został cały jej piąty rozdział mówiący o obowiązku meldunkowym osób korzystających z hoteli, pensjonatów, domów wczasowych itp. Gdy zaufanie zostanie zawiedzione Zdarzają się goście, którzy chcą pozostać incognito, ale ich prywatność d [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *