![](https://www.e-hotelarz.pl/wp-content/uploads/2015/11/ht-2015-11z-01.jpg)
11/2015
Home Broker ukarany za 4 KOLORY
UOKiK nałożył na Home Broker 330 tys. zł kary w związku z zachęcaniem konsumentów do zakupu pokoi w inwestycji 4 Kolory we Władysławowie, która nigdy nie została ukończona. Według Urzędu Home Boker bagatelizował ryzyko, a gdy było ono już nie tylko hipotetyczne, ukrywał je przed konsumentami „zważając jedynie na interes własny i grupy kapitałowej, do […]
Narzędzia do porównania się z konkurencją
![](https://www.e-hotelarz.pl/wp-content/uploads/2015/11/ht-2015-07x-07.jpg)
Rozmowa z Jakubem Klimczakiem, business development managerem w STR Global Zacznijmy od najbardziej podstawowego pytania: co to jest STR Global? Co oferuje rynkowi hotelarskiemu, jaką wiedzę, jakie narzędzia, do czego służy? STR i STR Global to prywatna firma założona 30 lat temu w USA przez Randy’ego Smitha, który pracował wcześniej jako dyrektor ds. badań w […]
Jak stworzyć strefę SPA & wellness w hotelu i uniknąć błędów?
![](https://www.e-hotelarz.pl/wp-content/uploads/2015/11/ht-2015-07x-22.jpg)
Dobra koncepcja dotycząca funkcjonowania obiektu hotelowego o charakterze SPA &Wellness to najważniejszy etap poprzedzający wszelkie działania projektowe i wykonawcze. Jej dokładne opracowanie pozwala ograniczyć do minimum ryzyko nietrafionej inwestycji. Być może dla części inwestorów sprawa ta jest oczywista, ale jednak dość często można spotykać się z sytuacją, gdy po kilku miesiącach funkcjonowania SPA inwestorzy szukają […]
Mirbud domaga się zapłaty za budowę DoubleTree by Hilton w Wawrze
Spółka Mirbud, generalny wykonawca DoubleTree by Hilton w warszawskim Wawrze, wszczął postępowanie przeciwko spółce Polaris Hospitality Enterprises, która jest właścicielem hotelu. Sprawa dotyczy kilkudziesięciu milionów zł. Polaris w całości kwestionuje roszczenia Mirbudu Spółki podpisały 8 września 2011 roku umowę o roboty budowlane, zmienioną aneksem z 30 września 2013 r., której przedmiotem było wykonanie przez Mirbud […]
Marriott kupił Starwooda
Sieć Marriott International za 12,2 mld dolarów kupiła Starwood Hotels & Resorts. W ten sposób stanie się największą grupą hotelarską na świecie dysponującą ponad 1,1 mln pokoi w 5,5 tys. hoteli pod 30 markami. O sprzedaży Starwooda mówiło się już od kilku miesięcy. Kupnem zainteresowane były m.in. IHG i Hyatt, a także chińska sieć Jing […]
łazienka w nowoczesnym hotelu
![](https://www.e-hotelarz.pl/wp-content/uploads/2015/11/ht-2015-07x-17.jpg)
Łazienki stanowią bardzo istotny element w ocenie komfortu pobytu w hotelu. Dynamiczny rozwój branży i rosnąca liczba obiektów zmuszają projektantów do poszukiwań rozwiązań pomagających wyróżnić się na tle konkurencji. A w tym przypadku jest to zadanie szczególnie trudne, co wynika z podstawowej w hotelarstwie zasady uniwersalizmu użytkowego, jaką powinny spełniać wszystkie pomieszczenia, gdy tymczasem projektując […]
Immobile nie kupi Victorii
Grupa Immobile, właściciel polskiej sieci hoteli Focus, poinformowała, że negocjacje w sprawie zakupu przez nią 3-gwiazdkowego hotelu Victoria w Lublinie zostały przerwane. Wcześniej strony ustaliły wartość transakcji na 19,5 mln zł. Immobile planowało kupić ten 108 pokojowy hotel poprzez swoją spółkę zależną Kuchet. Strony ustaliły cenę za nieruchomość na 19,5 mln zł. 13,3 mln zł […]
Vienna się zmienia
![](https://www.e-hotelarz.pl/wp-content/uploads/2015/11/ht-2015-07x-02.jpg)
Grupa hotelowa VI Hotels & Resorts, w której skład wchodzi m.in. sześć hoteli w Polsce, na nowo definiuje swoją pozycję na rynku i całkowicie zmienia wizerunek. Spółka operatorska Vienna International Hotelmanagement zmieni nazwę na Vienna House, podobnie jak wszystkie hotele sieci. Będą one działać jako: andel’s by Vienna House, angelo by Vienna House, Vienna House […]
Łazienka funkcjonalna – dla gościa i dla hotelarza
![](https://www.e-hotelarz.pl/wp-content/uploads/2015/11/ht-2015-07x-21.jpg)
Wyzwanie, jakie stoi przed projektującym łazienkę, hotelową sprowadza się do umiejętnego połącznia jej efektownego wyglądu z funkcjonalnością. Przy czym funkcjonalność w tym wypadku należy rozpatrywać na dwóch płaszczyznach. Z jednej strony musi być nastawiona na gościa, z drugiej zaś na operatora hotelu. Przestrzeń łazienkowa powinna być zaprojektowana tak, aby była prosta w eksploatacji dla gościa […]