11/2015
UOKiK: znika „klauzula najwyższego uprzywilejowania”…
UOKiK zbadał warunki współpracy, jakie internetowe platformy rezerwacyjne narzucały hotelarzom. Właściciele Booking.com, HRS, Expedia i Hotele. pl zgodzili się dobrowolnie zrezygnować ze stosowani klauzul najwyższego uprzywilejowania, które mogły ograniczać konkurencję Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął w grudniu 2014 roku na wniosek Hoteli Warszawskich Syrena. Postępowanie wyjaśniające w sprawie praktyk internetowych platform rezerwacyjnych. W szczególności […]
Nową markę planuje Best Western
Sieć Best Western planuje wprowadzić na amerykański rynek nową markę Glo w segmencie średnim, z wielofunkcyjnymi powierzchniami wspólnymi. Uzupełnić ma ona wprowadzoną w ubiegłym roku markę Vīb. – Jest wiele marek lifestyle’owych i butikowych, ale nie ma żadnego przystępnego cenowo konceptu butikowego w średnim segmencie. Dlatego wierzymy, że jest ogromny rynek dla świeżego, nowatorskiego pomysłu […]
Wybrać łóżko
Mimo że łóżko jest najważniejszym elementem wyposażenia hotelu, bo jedynym, z którego skorzystają absolutnie wszyscy goście, to decyzja o jego wyborze podejmowana jest często na samym końcu inwestycji, gdy jej budżet został już przekroczony. A trudno myśleć o powodzeniu całego przedsięwzięcia hotelarskiego, gdy ten kluczowy wybór podejmowany jest jedynie na podstawie kryterium najniższej ceny.. Łóżko […]
Home Broker ukarany za 4 KOLORY
UOKiK nałożył na Home Broker 330 tys. zł kary w związku z zachęcaniem konsumentów do zakupu pokoi w inwestycji 4 Kolory we Władysławowie, która nigdy nie została ukończona. Według Urzędu Home Boker bagatelizował ryzyko, a gdy było ono już nie tylko hipotetyczne, ukrywał je przed konsumentami „zważając jedynie na interes własny i grupy kapitałowej, do […]
Narzędzia do porównania się z konkurencją
Rozmowa z Jakubem Klimczakiem, business development managerem w STR Global Zacznijmy od najbardziej podstawowego pytania: co to jest STR Global? Co oferuje rynkowi hotelarskiemu, jaką wiedzę, jakie narzędzia, do czego służy? STR i STR Global to prywatna firma założona 30 lat temu w USA przez Randy’ego Smitha, który pracował wcześniej jako dyrektor ds. badań w […]
Jak stworzyć strefę SPA & wellness w hotelu i uniknąć błędów?
Dobra koncepcja dotycząca funkcjonowania obiektu hotelowego o charakterze SPA &Wellness to najważniejszy etap poprzedzający wszelkie działania projektowe i wykonawcze. Jej dokładne opracowanie pozwala ograniczyć do minimum ryzyko nietrafionej inwestycji. Być może dla części inwestorów sprawa ta jest oczywista, ale jednak dość często można spotykać się z sytuacją, gdy po kilku miesiącach funkcjonowania SPA inwestorzy szukają […]
Mirbud domaga się zapłaty za budowę DoubleTree by Hilton w Wawrze
Spółka Mirbud, generalny wykonawca DoubleTree by Hilton w warszawskim Wawrze, wszczął postępowanie przeciwko spółce Polaris Hospitality Enterprises, która jest właścicielem hotelu. Sprawa dotyczy kilkudziesięciu milionów zł. Polaris w całości kwestionuje roszczenia Mirbudu Spółki podpisały 8 września 2011 roku umowę o roboty budowlane, zmienioną aneksem z 30 września 2013 r., której przedmiotem było wykonanie przez Mirbud […]
Marriott kupił Starwooda
Sieć Marriott International za 12,2 mld dolarów kupiła Starwood Hotels & Resorts. W ten sposób stanie się największą grupą hotelarską na świecie dysponującą ponad 1,1 mln pokoi w 5,5 tys. hoteli pod 30 markami. O sprzedaży Starwooda mówiło się już od kilku miesięcy. Kupnem zainteresowane były m.in. IHG i Hyatt, a także chińska sieć Jing […]
łazienka w nowoczesnym hotelu
Łazienki stanowią bardzo istotny element w ocenie komfortu pobytu w hotelu. Dynamiczny rozwój branży i rosnąca liczba obiektów zmuszają projektantów do poszukiwań rozwiązań pomagających wyróżnić się na tle konkurencji. A w tym przypadku jest to zadanie szczególnie trudne, co wynika z podstawowej w hotelarstwie zasady uniwersalizmu użytkowego, jaką powinny spełniać wszystkie pomieszczenia, gdy tymczasem projektując […]