Zaplanuj wakacje już dziś

Autor: Barbara Urbańska
Wydawałoby się, że wakacje i plany marketingowe z nimi związane są daleką przyszłością. Trwa jeszcze zima, mamy wrażenie, że myśli potencjalnych gości nie wiążą się z odpoczynkiem w pełnym słońcu. Niektóre hotele reklamują jeszcze ferie, a w kolejce czeka oferta majowa. Jednak wczesne rozpoczęcie kampanii promującej lato może zapewnić hotelarzowi kilka korzyści: pozyska klienta niższym kosztem (w kampaniach CPC kliknięcia w lutym będą tańsze), wyprzedzi konkurencję i wcześniej zagwarantuje hotelowi wysokie obłożenie. Skąd mamy wiedzieć, kiedy jest odpowiedni moment na rozpoczęcie działań? Według nasz można się o tym przekonać korzystając z trzech narzędzi Google: Trends, AdWords i Analytics. Analiza popytu Dokonując prostej analizy popytu z wykorzystaniem powszechnie dostępnych narzędzi, które dostarczają informacji na temat zachowań konsumentów, jesteśmy w stanie dojść do wniosku, że już w lutym powinniśmy rozpocząć promocję oferty letniej. Według Google Trends potencjalny gość zaczyna planować swój odpoczynek z dużym wyprzedzeniem. Wyraźnie widać to na wykresie obok, który przedstawia trendy wyszukiwań w Google dla hasła „wakacje” w ciągu 10 lat. Możemy zaobserwować bardzo regularną prawidłowość. Coroczna linia trendu zaczyna szybować w górę w okolicach lutego, aby osiągnąć swój szczyt w czerwcu. Następnie zainteresowanie związane z wyszukiwaniem tego hasła pikuje, aby ponownie zaistnieć w analogicznym okresie roku przyszłego. Niemal identyczne wnioski możemy wysunąć na podstawie analizy trendów wyszukiwań dla takich haseł jak „wczasy” czy „wypoczynek”. Posiadając tak cenne informacje, możemy przygotować się odpowiednio na wszystkie profile odwiedzających nas gości, kierując do nich dobrze dobraną oraz spersonalizowaną ofertę. Rozpoczynając kamp [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *