Zaplanuj wakacje już dziś

Wydawałoby się, że wakacje i plany marketingowe z nimi związane są daleką przyszłością. Trwa jeszcze zima, mamy wrażenie, że myśli potencjalnych gości nie wiążą się z odpoczynkiem w pełnym słońcu. Niektóre hotele reklamują jeszcze ferie, a w kolejce czeka oferta majowa. Jednak wczesne rozpoczęcie kampanii promującej lato może zapewnić hotelarzowi kilka korzyści: pozyska klienta niższym kosztem (w kampaniach CPC kliknięcia w lutym będą tańsze), wyprzedzi konkurencję i wcześniej zagwarantuje hotelowi wysokie obłożenie.



Skąd mamy wiedzieć, kiedy jest odpowiedni moment na rozpoczęcie działań? Według nasz można się o tym przekonać korzystając z trzech narzędzi Google: Trends, AdWords i Analytics.

Analiza popytu

Dokonując prostej analizy popytu z wykorzystaniem powszechnie dostępnych narzędzi, które dostarczają informacji na temat zachowań konsumentów, jesteśmy w stanie dojść do wniosku, że już w lutym powinniśmy rozpocząć promocję oferty letniej. Według Google Trends potencjalny gość zaczyna planować swój odpoczynek z dużym wyprzedzeniem. Wyraźnie widać to na wykresie obok, który przedstawia trendy wyszukiwań w Google dla hasła „wakacje” w ciągu 10 lat. Możemy zaobserwować bardzo regularną prawidłowość. Coroczna linia trendu zaczyna szybować w górę w okolicach lutego, aby osiągnąć swój szczyt w czerwcu. Następnie zainteresowanie związane z wyszukiwaniem tego hasła pikuje, aby ponownie zaistnieć w analogicznym okresie roku przyszłego. Niemal identyczne wnioski możemy wysunąć na podstawie analizy trendów wyszukiwań dla takich haseł jak „wczasy” czy „wypoczynek”. Posiadając tak cenne informacje, możemy przygotować się odpowiednio na wszystkie profile odwiedzających nas gości, kierując do nich dobrze dobraną oraz spersonalizowaną ofertę. Rozpoczynając kamp [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Barbara Urbańska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *