Focus walczy z Best Western i Diamentem

Na początku marca przed śląskimi hotelami na granicy Katowic i Chorzowa – Best Western Premier i Diament – pojawiły się ustawione na przyczepach billboardy hotelu sieci Focus. „Też tu kiedyś spałam, ale komfort ma znaczenie. Wybrałam większy pokój w hotelu Focus Katowice Chorzów” – brzmiał tekst modelki na billboardzie przed Best Western. „Wybrałem szybszy internet” – podkreślała postać z reklamy przed Diamentem.



Sprawa zbulwersowała dyrektorki obu hoteli. – Nigdy wcześniej nie spotkałam się z tak nieetyczną reklamą. Byłam przekonana, że podchody tego typu w biznesie minęły wraz końcem lat 90. Kultura konkurencji, we wszystkich branżach, kieruje się raczej w stronę współpracy, tym bardziej dziwi mnie decyzja konkurentów, którzy promują i rozwijają swoją „markę” na marketingu tak niskich lotów – mówi Joanna Dobrzańska, szefowa Best Western Premier Hotel Forum Katowice. Wtóruje jej Klaudia Grabiec, dyrektorka hotelu Diament Arsenal Palace w Chorzowie. – Rozumiem, że można konkurować, a nawet stawiać billboardy w pobliżu konkurencyjnych hoteli, ale to ociera się o zniesławienie – mówi. O zniesławienie, bo WiFi w Diamencie, jak zapewnia Klaudia Grabiec, nie jest wolne. Termin ustawienia reklamy przed tym hotelem nie był przypadkowy. 4-6 marca w katowickim Spodku odbywały się mistrzostwa świata w grach komputerowych Intel Extreme Masters, w czasie których Diament zapewniał zakwaterowanie graczom i organizatorom.

Narusza zasady, czy wpisuje się w reguły rynku?

Jak uważa Joanna Dobrzańska z Best Western, Focus narusza zasadę dobrej współpracy między hotelami. – Przynosiliśmy Focusowi biznes, bo w czasie pełnego obłożenia polecaliśmy ich hotel w Chorzowie, a czasem nawet wysyłaliśmy taksówki z gośćmi, których nie mogliśmy przyjąć, bezpośrednio [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Przemysław Bociąga

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *