Kolejna zmiana algorytmu Google

5 rzeczy, które trzeba poprawić, by utrzymać pozycję strony hotelu w wyszukiwarce, gdy w maju Google zmieni swój algorytm



Planowana na maj aktualizacja algorytmu Google to kontynuacja trendu widocznego w wynikach mobilnych od kilku lat. Najpierw witryny dostosowane do urządzeń mobilnych były specjalnie oznaczane, co stanowiło dodatkową zachętę do kliknięcia. Następnie mobilność strony stała się czynnikiem rankingowym - strony niedostosowane pod urządzenia mobilne wyświetlały się na takich urządzeniach niżej. Od maja będą się wyświetlać jeszcze niżej. Dla hotelarzy oznacza to ryzyko znacznego spadku ruchu i sprzedaży. Szacujemy, że 40 proc. wizyt na polskich witrynach hotelowych w tym roku może pochodzić z urządzeń mobilnych. Może – jeśli nie nastąpi tąpnięcie pozycji witryn hotelowych w mobilnych wynikach wyszukiwania. Już 60 proc. Polaków korzysta ze smart – fonów. W 2015 roku dynamika wzrostu mobile wynosiła ok. 50 proc. rok do roku. W systemach analitycznych Profitroom odnotowaliśmy również spory wzrost odsetka rezerwacji mobilnych, który w 2015 roku przekroczył 18 proc., czyli o połowę więcej w porównaniu do roku poprzedniego. Eksperci e-commerce przewidują, że w 2016 roku już co trzeci użytkownik internetu dokona zakupu za pośrednictwem urządzenia mobilnego. W przypadku hotelarzy prognozujemy, że odsetek ten wyniesie ok. 25 proc. Hotelarzy nie może zabraknąć tam, gdzie szukają ich goście.

Które witryny nie są mobile-friendly

Jakie witryny zostaną ukarane za brak dopasowania do nowego „mobilnego” algorytmu?

1.Flash.

Spadną pozycje witryn z elementami technologii niewspieranych przez urządzenia mobilne, np. Flash. Dlaczego? Elementy napisane we Flashu (np. slidery ze zdjęciami, playery wideo) nie są widoczne na urządzeniach mobilnych. Google nie chce wyś [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Maciej Janas

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *