BOOM w Trójmieście

W Trójmieście działają 73 hotele z ok. 4,9 tysiącami pokoi. I powstaje 20 kolejnych z blisko 2,5 tys. pokoi. Tylko w pierwszej połowie tego roku otworzyć się mają trzy hotele w Gdańsku i dwa w Sopocie. Skąd ten boom? Z rewelacyjnych wyników, jakie osiągają trójmiejskie hotele w ostatnie czasie. A są one efektem wzmożonego popytu, który trafił na dotąd jeszcze mało konkurencyjny rynek. W Gdańsku jest cały czas dużo mniej pokoi niż np. we Wrocławiu czy Poznaniu, podobna liczba co w Łodzi. A te miasta nie mogą pochwalić się taką dynamiką wzrostu liczby gości.





Jak wynika z danych STR Global za 2015 rok, trójmiejskie hotele miały najwyższą w Polsce średnią cenę za pokój ADR – 313 zł, która wzrosła z 300,6 zł w 2014 roku. Dla porównania, hotele w Warszawie miały średnią cenę w wysokości 275 zł, a w Krakowie – 268 zł. Obiekty w Trójmieście osiągnęły też najwyższy przychód z dostępnego pokoju RevPAR – 213,5 zł (w Warszawie i Krakowie – ok. 205 zł) i odnotowały największy wzrost tego wskaźnika spośród wszystkich aglomeracji – o blisko 12 proc. ze 191 zł. Mało tego, był to najwyższy RevPAR w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej poza Pragą i Budapesztem. Średnia cena w 5-gwiazdkowych hotelach w Sopocie wynosiła blisko 480 zł (w wakacje prawie razy więcej), przy ok. 80-procentowym obłożeniu, a w Gdańsku 380 zł. Dynamika tych wzrostów z roku na rok jest coraz większa. Tylko w pierwszym kwartale, najsłabszym dla hoteli w największych miastach, obłożenie wzrosło o 9 pkt. procentowych w porównaniu do pierwszego kwartału 2015 roku (55,6 proc.), a RevPAR o ponad 20 proc. (140 zł). Nie dziwi więc, że inwestorzy, wśród których jest wielu trójmiejskich deweloperów, budujących wcześniej mieszkania i biura, zainteresowali się rynkiem hotelarskim. I to można odnieść wrażenie, że wszyscy naraz.


Najbliższe otwarcia

Tylko tym roku na trójmiejski rynek wzbogaci się o ok. 600 nowych pokoi: 400 w Gdańsku i 200 w Sopocie.

ALMOND.

4-gwiazdkowy hotel ze 109 pokojami, strefą SPA & wellness z pięcioma gabinetami zabiegowymi, basenem bezchlorowym, kompleksem saun i jacuzzi oraz ok. 400 mkw. powierzchni konferencyjno-bankietowej. Otwarcie zapowiadane jest już w maju. Hotel powstaje przy ul. Toruńskiej nad Motławą w miejscu historycznej fabryki marcepanu i kakao. Obiekt składa się z dwóch części: jedna nawiązuje do fabrycznego charakteru lokalizacji, a druga stanowi nowoczesną bryłę. Inwestorem i generalnym wykonawcą jest deweloper Dekpol, który wcześniej planował to jako apartamentowiec Villa Almond z 60 mieszkaniami, ale ponieważ w najbliższej okolicy powstało kilka podobnych inwestycji mieszkaniowych, zdecydował się przerobić ją na hotel. Dekpol buduje też kompleks Nowa Motława na Wyspie Spichrzów z aparthotelem Number One.

FOCUS HOTEL.

4-gwiazdkowy obiekt sieci Focus Hotels ze 123 pokojami i 720 mkw. powierzchni konferencyjnej. Ruszyć ma w czerwcu w Gdańsku Wrzeszczu. Sieć wydzierżawiła go na 10 lat od Przedsiębiorstwa Budowlanego Górski, które tworzy tam Galerię Metropolia z 64 tys. mkw. przestrzeni handlowej i 6,5 tys. mkw. powierzchni biurowej. Sieć Focus płacić będzie czynsz w wysokości 32 proc. przychodów wygenerowanych przez hotel, nie mniej niż 1,95 mln zł netto rocznie. Będzie to drugi hotel sieci Focus w Gdańsku po otwartym w 2011 roku 3-gwiazdko [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rafał Szubstarski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *