Pół roku w branży spotkań

Jak wyglądało pierwsze półrocze w branży spotkań? Spójrzmy na to przez pryzmat danych zebranych i wstępnie przeanalizowanych za pośrednictwem systemu raportowania wydarzeń – Demand Outlook. Przedstawię tu przykładowe dane dla różnych regionów, a szczegółowe analizy mogą być świetną bazą wiedzy na temat obłożenia w sektorze spotkań, udziałów w rynku, trendów w środowisku eventowym i wielu innych, zróżnicowanych wskaźników.



Próba badawcza brana pod uwagę w systemie Demand Outlook to 160 obiektów w całej Polsce, z których codziennie w metodologiczny sposób zbierane są informacje o realizowanych spotkaniach (szczegóły w ramce). Oto jak rynek spotkań wyglądał w Polsce w pierwszym półroczu 2016 roku.

POLSKA



Od stycznia do czerwca w monitorowanych obiektach odbyło się 25 579 spotkań, czyli 140,5 spotkań dziennie, a ich średnia długość wynosiła 1,5 dnia. W rozbiciu na miesiące wyglądało to następująco: w styczniu odbyło się 2869 spotkań, w lutym 3732, w marcu 4440, w kwietniu 4980, w maju 4478 (czyli o ponad 502 mniej niż miesiąc wcześniej na co miały wpływ dwa długie weekendy), a w czerwcu 5080. Wykorzystano 8,3 proc. dostępnej powierzchni konferencyjnej liczonej w mkw., przy czym obiekty i sale na specjalne wydarzenie odnotowały najwyższe obłożenie – 15 proc., hotele – 12,7 proc., centra zaś wystawiennicze i kongresowe – 0,6 proc. Można zauważyć, że najwyższe obłożenie odnotowano w czwartki – 17,4 proc., z kolei w środy było to15,8 proc., a we wtorki 15,7 proc.. Wśród badanych obiektów hotele 5-gwiazdkowe cieszyły się obłożeniem na poziomie 12,7 proc., 4-gwiazdkowe – 13,1 proc., a 3-gwiazdkowe – 11,3 proc. Najwięcej wydarzeń, bo 40,8 proc., odbyło się w obiektach niezależnych, 14,3 proc. wszystkich zrealizowanych spotkań w hotelach należących do sieci Accor, a 10 [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wojciech Liszka | Autor prowadzi firmę doradczą Z-Factor

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *