Wyzwania operacyjne na przykładzie, czyli jak uniknąć błędów przed otwarciem hotelu

W poprzednich artykułach zostały omówione poszczególne sfery działalności hotelowej: kwestie marketingowe i sprzedażowe oraz zależności pomiędzy kosztami operacyjnymi a zadowoleniem klienta. W tym artykule skupię się na wyzwaniach operacyjnych związanych z fazą tzw. preopeningu, czyli ostatnią fazą zmierzającą do otwarcia hotelu. Na tym etapie podejmowane są najważniejsze decyzje, które później rzutują na dalszą działalność hotelu, a ich konsekwencje mogą być odczuwalne nawet wiele lat po jego otwarciu.



Opisując sfery, w których mogą się pojawić największe problemy, zasygnalizuję, na co zwrócić szczególną uwagę przy zarządzaniu hotelem tuż przed jego otwarciem. Jako zespół Hotel Professionals mieliśmy okazję uczestniczyć w procesie otwarcia wielu hoteli sieciowych, co pozwala nam dostrzec najczęściej popełniane błędy, poczynając od procesu budowy przez proces dostosowywania hotelu do standardów marki aż do momentu oddania hotelu do użytku. Opisywany poniżej case study pokazuje, jak błędne decyzje podjęte jeszcze przed przystąpieniem do prac budowlanych mogą się przekładać na utracone korzyści jeszcze przed oddaniem hotelu do użytku.

Gdy data otwarcia stoi pod wielkim znakiem zapytania

Efektywne wprowadzenie hotelu na rynek zależy od wielu czynników i decyzji podjętych na długo przed planowanym otwarciem, a w szczególności od tego, jak sporządzone są umowy z generalnym wykonawcą oraz od doświadczenia i profesjonalizmu zespołu zarządzającego projektem. Już na kilka miesięcy przed otwarciem powinniśmy przewidzieć ewentualne zagrożenia, które mogą wpłynąć na planowaną datę uruchomienia hotelu. Pozwoli to na sprawne przeprowadzenie odbioru hotelu oraz uzyskanie stosownych pozwoleń – zarówno na użytkowanie obiektu, jak i na funkcjonowanie hotelu pod szyldem danej marki. Z naszego doświadczenia przy współpracy z hotelarzami wiemy, jak niewiele osób w pełni rozumie wszystkie obowiązujące procedury odbioru wymagane przez poszczególne sieci hotelowe. W omawianym przypadku przeanalizuję kroki, jakie należy podjąć, kiedy proces preopeningu nie przebiega zgodnie z założonym planem, oraz zasygnalizuję, jak można efektywnie przyspieszyć cały proces w obliczu nieuchronnie zbliżających się te [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Guy Simmons | Autor jest dyrektorem działu special projects & operations w firmie Hotel Professionals oraz wiceprezesem w Hotel Professionals Management Group, które wprowadziły nową usługę Hotel Doctor

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *