Strawa dla ciała i duszy

Choć z określeniem wellness
spotykamy się coraz częściej, niewiele osób wie, co tak naprawdę to słowo oznacza. Pojęcie „wellness” opisuje zjawisko społeczne, jakim jest dążenie do możliwie najdłuższego zachowania młodości, zdrowia i dobrego samopoczucia. Pochodzi od angielskiego słowa „well”, oznaczającego „dobrze, pomyślnie”. Filozofia wellness została stworzona przez amerykańskiego lekarza Alberta Dunna w 1959 r. Dunn zręcznie połączył elementy duchowości filozofii Wschodu z hedonistyczną, opartą na kulcie młodości, kulturą amerykańską. Filozofia wellness określa ludzki organizm jako skomplikowaną całość, w której ciało, duch i umysł wzajemnie na siebie wpływają. Złośliwi powiadają „New Age dla bogatej klasy średniej”. Koncept jednak – w przeciwieństwie do innych ówczesnych teorii, np. hipisowskiej – znalazł uznanie i rozwinął się m.in. w koncepcję obiektów typu SPA, od kilku lat obecnych także w polskim hotelarstwie. SPA to łaciński skrót od Sanus Per Aquam, oznaczający w dosłownym tłumaczeniu: „zdrowie przez wodę”. SPA to jedność ciepła, wody
i powietrza.


Trzeba wiedzieć
Botolift – zabieg przeciwzmarszczkowy z kompleksem Botosoft, który pomaga wygładzić
zmarszczki i bruzdy.
Vacustyler – wykorzystuje próżniową technologię kosmiczną, leczy otyłość, likwiduje cellulit, zapewnia prawidłowy przepływ limfy i krwi, poprawia krążenie i wygładza skórę.
Prysznic vichy – „prysznic na leżąco”, polega na masowaniu ciała przy użyciu olejków aromaterapeutycznych pod strumieniami wody – zabieg odprężający i pobudzający krążenie. [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *