Jak zoptymalizować koszty utrzymania czystości

Jak wiadomo, pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. A decyduje ono o całościowej ocenie hotelu. Dlatego też poza wystrojem wnętrz, jakością obsługi, czy doskonałym jedzeniem, tak bardzo istotna w hotelu jest czystość. Ale to kosztuje. Co może zrobić hotelarz, aby mieć pod kontrolą te koszty?



Wiadomo, że każdy, czy to przedsiębiorca, czy osoba prywatna, szuka oszczędności i dobrych okazji, jednak należy pamiętać, że nie zawsze patrzenie tylko na koszty jest najlepszym rozwiązaniem, również pod względem ekonomicznym. Dyrektor czy właściciel hotelu musi z jednej strony dbać o finanse, ale z drugiej – przede wszystkim cały czas czuwać nad standardami w swoim obiekcie. Optymalizacja kosztów czystości wiąże się nie tylko z korzystną ceną produktów. Jest wiele elementów składowych, które w połączeniu z dobrą ceną mają wpływ na gospodarność hotelu. Wśród najważniejszych z nich wymienić należy: wydajność produktów, zastosowanie systemów dozujących do najczęściej używanych preparatów, spersonalizowane plany higieny, przeszkolenie personelu z zakresu stosowania chemii profesjonalnej, przeprowadzanie okresowych kontroli pracy personelu oraz zużycia preparatów, czy wreszcie współpraca z dostawcą, który w kompleksowy sposób będzie w stanie obsłużyć obiekt w zakresie utrzymania czystości.

Dostawca – producent

Pierwszym krokiem do zoptymalizowania kosztów utrzymania czystości jest wybór dostawcy, który w kompleksowy sposób będzie w stanie obsłużyć hotel, czyli poza dostarczeniem pełnej gamy produktów, zarówno chemicznych, higienicznych, jak i wszelkich akcesoriów i sprzętów, zagwarantuje również wszelkie usługi związane m.in. z doradztwem i szkoleniami. Warto też zwrócić uwagę na to, czy dostawca jest producentem np. sprzedawanej chemii. W takiej sytuacji hotel ma gwarancję niższych cen – dostawca nie musi nikomu płacić marży. Firma będąca producentem środków czystości posiada ponadto wyspecjalizowany dział chemików i technologów, którzy czuwają nad jakością produktów, ich wydajnością i są w stanie reagować na [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Joanna Bartnik. Autorka jest managerem ds. HoReCa w firmie Gricard Polska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *