Holiday Inn w Dąbrowie otwarty

W Dąbrowie Górniczej ruszył piąty w Polsce hotel Holiday Inn. Oferuje 160 pokoi, sześć sal konferencyjnych o pow. 180 mkw., 300-metrową salę balową i bar na ostatnim piętrze. Połączony jest podziemnym tunelem z parkiem wodnym Nemo. Koszt inwestycji wyniósł ok. 60 mln zł. Pierwszy sieciowy hotel w Zagłębiu Dąbrowskim, które obejmuje też Sosnowiec, Czeladź i […]

Czytaj dalej


We Władysławowie rusza budowa 4-gwiazdkowego hotelu

W ramach kompleksu Gwiazda Morza we Władysławowie rozpoczyna się budowa 4-gwiazdkowego hotelu ze 110-pokojami sprzedawanymi w systemie condo z gwarantowanym zwrotem z inwestycji przez 15 lat. Otwarcie hotelu planowane jest na I kwartał 2019 roku. W skład kompleksu Gwiazda Morza Resort wchodzą już dwa budynku aparthotelowe otwarte w 2013 roku  i w 2015 roku dysponujące […]

Czytaj dalej


Polityka cenowa w różnych kanałach komunikacji

Podstawowym celem całej polityki cenowej hotelu jest maksymalizacja obłożenia i średniej ceny, a w konsekwencji wyższa marża i w końcu zysk. Cele te ustalane są uwzględniając czas pozostały do daty przyjazdu i uwarunkowania kosztowe, w których przychodzi kreować politykę cenową. Należy przy tym pamiętać, że cena jest nośnikiem polityki marketingowej, i to jednym z podstawowych. […]

Czytaj dalej


Orbis otworzył ibisa w Gdańsku…

22 sierpnia, na trzy miesiące przed zapowiadanym terminem, otwarty został hotel ibis Gdańsk Stare Miasto ze 120 pokojami. Koszt inwestycji wyniósł ok. 30 mln zł. To siódmy hotel Orbisu w Trójmieście, ale pierwszy ekonomiczny. Jednocześnie to też już siódmy obiekt otwarty w tym roku w Polsce z rodziny ibis, która łącznie powiększyła się o ponad […]

Czytaj dalej


Trzecia inwestycja Kristensen Group w Karpaczu

Deweloper Kristensen Group planuje w Karpaczu swoją trzecią inwestycję – Active Village z ok. 120 apartamentami pod wynajem sprzedawanymi w systemie condo. Będzie to najwyżej położone osiedle w mieście na poziomie ponad 800 m n.p.m. Kristensen ogłosił konkurs architektoniczny, który rozstrzygnięty będzie do końca listopada. Na 3-hektarowej działce powstaną apartamenty od 48 do 62 mkw. […]

Czytaj dalej


Śniadanie w hotelu dobre dla gości i dla właścicieli

Gdyby zapytać gości nocujących w hotelach, co w danym obiekcie jest dla nich najważniejsze, zapewne większość odpowiedziałaby, że wygodne łóżko i dobre śniadanie. Niezależnie od celu podróży, każdy chciałby się porządnie wyspać i dobrze zjeść o poranku, bo potrzebuje energii niezbędnej do realizacji swoich planów związanych z biznesem lub wypoczynkiem. Witalności tej dostarczy sen oraz […]

Czytaj dalej


Sierpień jak zwykle udany

Sierpień był kolejnym udanym miesiącem dla polskich hoteli, nie tylko nadmorskich, ale również w dużych miastach. Odnotowały one kilkunastoprocentowe wzrosty przychodów z dostępnego pokoju w porównaniu do sierpnia 2015 roku. Hotele w Krakowie i Trójmieście miały ponad 90-procentowe obłożenie. Średnia cena w 5-gwiazdkowych obiektach w Sopocie i Gdańsku była o ponad 80 zł wyższa niż […]

Czytaj dalej


Współpraca hotelarzy z convention bureau

Jak współpracować z convention bureau naszego regionu, czy taka współpraca ma sens i jakiego rodzaju korzyści może przynieść hotelowi? Jeżeli jeszcze nie współpracujecie z lokalnym biurem, to mam nadzieję, że zmieni się to po lekturze tego artykułu Czym jest convention bureau (CVB)? To jednostka, której zadaniem jest promocja regionu lub miasta jako lokalizacji idealnej dla […]

Czytaj dalej