SaaS, Virtual Reality, wearables czyli jak technologia wpływa na kontakt klienta z hotelem

Pojawiające się na rynku informacje o kolejnych innowacjach technologicznych, czy pomysły startupów na produkty skierowane do rynku hospitality pozwalają już teraz przewidzieć, jak za kilka lat będzie wyglądał kontakt klienta z hotelem.



Wyobraź sobie, że po długiej podróży docierasz na lotnisko w wybranym miejscu docelowym. System beaconów, zamontowany przy bramkach, wykrywa twoją obecność i w porozumieniu z twoim smartfonem zamawia preferowaną przez ciebie taksówkę, np. Ubera czy iTaxi. Dzięki informacjom pobranym z używanych przez ciebie aplikacji do rezerwacji noclegów – Booking.com, Airbnb czy TripIt – kierowca zna cel podróży, jeszcze zanim wsiądziesz do auta. Jedziecie sprawnie, bo podpowiedzi z Waze i Yanosika pozwalają ominąć korki. Informację o numerze twojego pokoju wraz ze wskazówkami, jak do niego trafić, otrzymujesz wprost na ekran smartfona zaraz po przekroczeniu progu hotelu. To kolejny beacon, w porozumieniu z systemem zarządzania rezerwacjami, przydzielił ten numer zgodnie z twoim życzeniem. A życzenie to było bardzo konkretne. Bo choć nigdy dotąd nie byłeś w tym miejscu i w tym hotelu, to dzięki wcześniejszej wirtualnej wycieczce po obiekcie doskonale wiesz, który pokój ma najlepszy widok na panoramę miasta i w którym z nich odległość łóżka od łazienki najbardziej ci pasuje. Twój smartfon to jednocześnie klucz do pokoju. Dzięki czytnikowi linii papilarnych w urządzeniu masz pewność, że nikt inny z niego nie skorzysta. Po wejściu do pokoju maile, informacje i wiadomości możesz swobodnie odczytywać nie na niewielkim ekranie telefonu, lecz bezpośrednio na nowoczesnym hotelowym telewizorze. Dzięki połączeniu z twoim kontem Facebook, smartTV nie tylko wyświetli twoje ulubione kanały informacyjne i nowy sezon „House of Cards”, ale również pozwoli zamówić do pokoju robota, który zabierze do prasowania ubrania i sprawnie dostarczy je z powrotem w ciągu kilkudziesięciu minut. A kiedy na drugi dzień rano postanawiasz skorzystać z hotelowego basenu, monitoring z twojego smartwatcha uprzedzi o tym fakcie systemy zarządzające służbami porządkowymi w hotelu. Dzięki temu w pokoju pojawi się świeży ręcznik i ulubiona – sądząc po wpisach na Twitterze i LinkedIn – gazeta. W końcu nawet ty lubisz czasem poczytać informację w oldskulowy sposób. Jeśli uważasz, że ta wizja to bardziej scenariusz filmu science fiction niż rzeczywistość usług hotelarskich, to zwróć uwagę, że w przeciwieństwie do powieści fantastycznych, nie ma w niej ani jednego produktu czy usługi, które nie byłyby dostępne już dzisiaj. Przy dalszym wykładniczym rozwoju nowych technologii, już wkrótce staną się one nie wyimaginowaną przyszłością, lecz codziennymi narzędziami pracy hotelarza. P [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rafał Roszak, new product development w parku technologicznym YouNick

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *