AccorHotels inwestuje w azjatycką sieć kategorii premium

Grupa Banyan Tree Holdings poinformowała o zawarciu z AccorHotels umowy wstępnej w sprawie długoterminowej współpracy. Intencją obu stron jest wspólne rozwijanie hoteli działających pod marką Banyan Tree na całym świecie oraz zarządzanie nimi. Banyan Tree uzyska ponadto dostęp do globalnej sieci rezerwacji i sprzedaży grupy AccorHotels oraz jej programu lojalnościowego Le Club AccorHotels. Początkowo grupa AccorHotels zainwestuje 24 miliony dolarów singapurskich (około 16 milionów euro) w singapurską spółkę Banyan Tree; następnie obie strony przystąpią do wspólnego, globalnego rozwijania marek stanowiących własność Banyan Tree. Inwestycja zostanie zrealizowana w formie obligacji wymiennych na akcje, która w momencie wymiany zagwarantuje grupie AccorHotels około 5% udziałów w Banyan Tree. AccorHotels dysponuje ponadto prawem zakupu dalszych około 5% udziałów. — Ta umowa oznacza nie tylko ważną zmianę dla Banyan Tree, lecz również innowację w całej branży hotelarskiej — mówi Ho Kwon Ping, prezes zarządu Banyan Tree. — Obecna konsolidacja wielkich grup hotelarskich sprawia, że zawarciem sojuszy ze światowymi gigantami zainteresowane są także podmioty mniejsze, choć również działające w skali globalnej, wśród których niemało jest firm rodzinnych. W przypadku naszej firmy strategiczny sojusz z AccorHotels pozwoli nam zachować niezależność, w dalszym ciągu samodzielnie zawierać umowy w sprawie zarządzania hotelami, a przy tym zwiększyć tempo i skalę rozwoju Banyan Tree oraz skorzystać z pomocy AccorHotels w budowaniu pozycji naszych marek na świecie. Jesteśmy przekonani, że dzięki zawartej umowie marki te szybko zyskają światowy zasięg, a nasza firma — wspierana przez silnego, globalnego partnera — będzie mogła efektywniej wprowadzać zmiany i innowacje zachodzące w branży hotelarskiej. Cieszymy się z tej współpracy i całkowicie się w nią angażujemy. — Współpraca z Banyan Tree to dla nas doskonała okazja, by rozszerzyć ofertę dla właścicieli hoteli o marki-symbole, a przy tym stale podnosić jakość obsługi naszych gości — mówi Sebastien Bazin, prezes i dyrektor generalny AccorHotels. — Banyan Tree Holdings zajmuje czołową pozycję na azjatyckim rynku luksusowych obiektów wypoczynkowo-rekreacyjnych, który należy do najszybciej rozwijających się sektorów branży. Wykorzystując nasze doświadczenie i obecność w wielu krajach, będziemy rozwijać hotele działające pod markami Banyan Tree na świecie oraz zarządzać nimi, a przez to wzmacniać własną pozycję lidera w segmencie hoteli luksusowych. Jesteśmy przekonani, że ta inwestycja przysporzy wartości naszym akcjonariuszom. Banyan Tree Holdings Limited („Banyan Tree” lub „Grupa”) jest czołowym międzynarodowym operatorem i deweloperem obiektów wypoczynkowo-rekreacyjnych, hoteli, rezydencji i spa z segmentu premium. Grupa posiada 43 hotele i obiekty wypoczynkowo-rekreacyjne, 64 spa, 77 galerii handlowych i trzy pola golfowe w 28 krajach. W każdym obiekcie znajduje się zwykle od 75 do 300 pokoi, oferowanych w cenach wyższych niż przeciętnie stosowane na danym rynku. Podstawowa działalność Grupy koncentruje się wokół czterech marek: Banyan Tree i Angsana oraz nowo powstałych Cassia i Dhawa. Grupa Banyan Tree, działając poprzez podmiot zależny Laguna Resorts & Hotels Public Company Limited, jest również operatorem najważniejszego kompleksu wypoczynkowo-rekreacyjnego w Tajlandii: Laguna Phuket. Dwa kolejne obiekty tego rodzaju — Laguna Bintan w Indonezji i Laguna Lăng Cô w Wietnamie Środkowym — zapewniają Grupie czołową pozycję w sektorze kompleksów wypoczynkowo-rekreacyjnych w Azji. Banyan Tree to również lider azjatyckiego rynku usług spa. Są one jednym z kluczowych elementów w ofercie obiektów wypoczynkowo-rekreacyjnych i hoteli Grupy. Budowanie marek ośrodków, hoteli i SPA wspomaga i uzupełnia dział sprzedaży detalicznej Grupy: Banyan Tree Gallery. Od 1994 roku, w którym Banyan Tree otworzyło swój pierwszy obiekt wypoczynkowo-rekreacyjny Banyan Tree Phuket, zarządzane przez Grupę ośrodki, hotele i spa otrzymały ponad 1600 nagród i wyróżnień. Poza działającymi obecnie hotelami, obiektami wypoczynkowo-rekreacyjnymi, spa i polami golfowymi aktywa Grupy obejmują 15 hoteli i ośrodków w budowie oraz kolejne 22 w fazie prac przygotowawczo-projektowych.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *