Specjaliści z Hotels.com przeanalizowali 148 milionów komentarzy z ponad 5 milionów zweryfikowanych opinii przesłanych przez gości na temat setek tysięcy hoteli na całym świecie. Na ich podstawie doszli do wniosku, że czystość i komfort to czynniki 35 razy ważniejsze niż elegancko podane śniadanie czy luksusowy basen.
25 milionów opinii gości na stronie Hotels.com umożliwiło zebranie danych z 2016 roku i stworzenie odpowiedniego wzoru matematycznego na idealny pobyt.
P25 + Cz35 + Ł10 + C2 + B + Ś + D7 + S + W + ½N = Zadowolenie z Hotelu
Gdzie:
P = jak przyjazny jest personel
Cz = czystość pokoju
Ł = jak wygodne jest łóżko
C = rozsądna cena
S = spokój i cisza w pokoju
B = basen
Ś = śniadanie w cenie
D = dystans i lokalizacja
W = bezpłatne Wi-Fi
N = możliwość przyrządzania ciepłych napojów w pokoju
ZH = ogólne zadowolenie z hotelu
Badania dowodzą, że to podstawowe cechy hotelu wpływają na zadowolenie gości, a luksusowe udogodnienia to tylko wisienka na torcie. Dane zebrane przez Hotels.com pokazują, że czystość i komfort to czynniki 35 razy ważniejsze niż eleganckie śniadanie, luksusowy basen czy najnowocześniejszy ekspres do kawy w pokoju. Co zaskakujące, w naszych internetowych czasach darmowe Wi-Fi nie jest tak ważne jak przyjazna obsługa hotelu.
Psycholog konsumentów, Dr Simon Moore, który prowadził badania Hotels.com™, komentuje następująco: „Marzymy o luksusowych hotelach i słonecznych plażach, ale to, co jest dla nas najważniejsze w wyborze hotelu związane jest z ludzką naturą. Analiza 148 milionów komentarzy użytkowników Hotels.com™ potwierdziła, że najważniejsze czynniki, na których zależy klientom to te związane z naszą podświadomością — podstawowe potrzeby człowieka. Z psychologicznego punktu widzenia ryzyko i dyskomfort przeważają nad pozytywnymi wrażeniami 5 do 1, więc nic dziwnego, że podróżni przywiązują większą wagę do podstaw, takich jak wygoda i czystość, niż do luksusowych basenów czy restauracji.”
„Czystość i komfort wpływają na nasze potrzeby dotyczące relaksu, bezpieczeństwa i ochrony. Dobra lokalizacja wpływa na poczucie związku z innymi ludźmi oraz umożliwia ucieczkę w razie potrzeby. To, że przyjazna obsługa jest dla nas tak ważna potwierdza tylko fakt, że jesteśmy istotami społecznymi i lubimy, gdy ktoś wita nas uśmiechem i pogawędką. Czujemy się dzięki temu częścią grupy.”
Hotels.com™ jest usługodawcą w zakresie rezerwacji hoteli online, oferując zarówno hotele międzynarodowych sieci i kurortów all inclusive, jak i lokalnych pensjonatów oraz informacje potrzebne do wyboru idealnego hotelu dla siebie.
Bardzo ciekawy artykuł, który pokazuje, jak wiele czynników jest brane pod uwagę, jeśli chodzi o ocenianie hoteli. Wymagania są wysokie, ale dzięki takim nowinkom, jak system zarządzania hotelem Chart, hotelarze mogą im sprostać.
Owszem, obsługa to bardzo ważna kwestia i przekonaliśmy się o tym dopiero po wizycie w hotelu, w którym faktycznie widać było duża różnice od innych, poczuliśmy się tam zaopiekowani, obsługa była szczerze uśmiechnięta, bardzo komunikatywna i widać było, ze zależy im na zadowoleniu gości (mowa tu o Hotelu Lubicz w Ustce). Poza tym atrakcje hotelu typu basen czy spa również moim zdaniem są bardzo istotne, zawsze jest to jakaś alternatywa w przypadku kiepskiej pogody czy po prostu fajny pomysł na relaks.