Orbis sfinalizował sprzedaż hotelu Mercure w Toruniu

Grupa Orbis sprzedała zgodnie z wcześniejszą przedwstępną umową (o której pisaliśmy TUTAJ) hotel Mercure Toruń za 18 mln zł netto. Nabywcą jest firma deweloperska Cube, która wcześniej uruchomiła franczyzowy Mercure Bydgoszcz Sepia.


Mercure ze 110 pokojami będzie kontynuował działalności hotelową pod marką pod dotychczasową marką na podstawie długoterminowej umowy franczyzy. Hotel otwarty został w 1972 r. jako Helios (jako Mercure działa od 2002 r.)

Firma Cube, która kupuje także na podstawie odrębnej umowy ibisa Styles w Toruniu, otworzyła w 2014 r. we franczyzie 90-pokojowy Mercure Bydgoszcz Sepia. Sprzedaż hoteli w Toruniu wpisuje się w strategię Orbisu, który koncentruje się na obecności z własnymi hotelami w siedmiu największych aglomeracjach Polski (Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Trójmiasto, Górny Śląsk, Szczecin) i pozbywa się obiektów w innych miastach, pozostając w nich jako franczyzodawca marek AccorHotels. Tylko w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy Orbis sprzedał hotele Mercure i ibis w Częstochowie za 29,5 mln zł, Mercure w Jeleniej Górze i Karpaczu za 26,5 mln, Mercure w Opolu za 10,5 mln i Mercure w Mrągowie za 18,6 mln, a w 2015 r. Mercure w Lublinie i Zamościu za 21,5 mln. W większości tych transakcji cena za pokój wynosiła około 100-150 tys. zł. Poza największymi aglomeracjami na własność Orbis posiada jeszcze trzy hotele: Mercure w Cieszynie, ibis w Kielcach i ibis Styles w Bielsku Białej.

Po stronie kupującego obsługę prawną transakcji przeprowadził Doradca Prawny Adam Nawrocki Trustlex z siedzibą w Bydgoszczy.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *