JLL o rynku gruntów inwestycyjnych pod hotele w Polsce

Firma doradcza JLL podsumowała rok 2017 oraz wskazała trendy na rok 2018 w segmencie gruntów m.in. pod inwestycje hotelowe w Polsce. Obecnie popyt na atrakcyjne grunty i budynki do adaptacji na cele hotelowe przewyższa podaż, JLL przewiduje więc m.in., że wzrośnie zainteresowanie przejęciami konkurencyjnych firm. Przyszłość sektora hotelowego będzie kształtować m.in. dynamiczny rozwój projektów wielofunkcyjnych. Wsegmencie gruntów inwestycyjnych zdecydowanym liderem w 2017 r. był rynek mieszkaniowy. To w tym sektorze zanotowano rekordową liczbę oraz wartość umów kupna i sprzedaży. Wysokie tempo utrzymał również sektor gruntów pod biurowce i obiekty hotelowe, co potwierdzają zrealizowane transakcje sprzedaży kilkudziesięciu nieruchomości na takie cele na terenie całego kraju. Nowe marki w natarciu Sektor hotelowy w Polsce przeżywa rozkwit, co jest rezultatem m.in. rozwoju turystyki zagranicznej i krajowej, poprawy jakości infrastruktury transportowej oraz wzrostu zamożności społeczeństwa. Dobra koniunktura gospodarcza nakręcała dodatkowo popyt na usługi hotelowe i MICE. Zachęceni dobrą sytuacją na rynku inwestorzy śmielej podejmowali decyzje o nowych projektach. Miało to bezpośrednie przełożenie na zainteresowanie gruntami na sprzedaż, jak również obiektami do adaptacji na cele hotelowe. Najwięcej otrzymywanych w 2017 r. przez JLL zapytań dotyczyło nieruchomości w centrach miast, w pasie nadmorskim oraz w górskich kurortach. – Liczba ogłoszonych i rozpoczętych w 2017 r. projektów hotelowych, jak również spore zainteresowanie tym rynkiem ze strony inwestorów sprawiają, że w najbliższych latach można spodziewać się kilkudziesięciu otwarć nowych obiektów rocznie – mówi Daniel Puchalski, dyrektor działu gruntów inwestycyjnych w JLL. – W kolejnych miesiącach i latach będziemy też obserwować debiuty marek znanych międzynarodowych sieci, które nie występowały dotychczas na polskim rynku, jak np. Raffles, Renaissance, Four Points by Sheraton, Motel One, Autograph Collection, Radisson Red, Crowne Plaza, Staybridge Suites, MGallery by Sofitel czy Sure Hotel. Odmienność hotelowych marek i konceptów wchodzących na polski rynek prz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *