Przeszukanie w hotelu

Prawo własności czy nienaruszalność mieszkania jest prawem gwarantowanym przez konstytucję. Prawo to jednak może być niekiedy ograniczone bądź naruszone przez środek dowodowy, jakim jest przeszukanie. Czynność ta nie ogranicza się wyłącznie do mieszkań. Nie można wykluczyć więc, że ograny ścigania zadecydują o konieczności przeszukania hotelu lub pokoju. Jakie są uprawnienia organów ścigania, a także osoby prowadzącej hotel związane z przeszukaniem hotelu?


Nie ulega wątpliwości, że przeszukanie jest wrażliwą czynnością dowodową, która mocno ingeruje w konstytucyjne wolności i prawa.

Cel przeszukania

Dlatego też czynność przeszukania musi być „celowa i konieczna”, a także adekwatna w tym znaczeniu, że zebranie materiału dowodowego nie będzie możliwe w żaden inny sposób. Przykładowo, w razie podejrzenia popełnienia przestępstwa fałszowania dokumentów nie będzie uzasadnione przeszukania całego hotelu w celu znalezienia dokumentów jednego z gości, który przez cały pobyt zamieszkiwał ten sam pokój. Wówczas wystarczające wydaje się przeszukanie wyłącznie jednego pokoju. Obowiązujące przepisy zezwalają na dokonanie przeszukania w celu wykrycia lub zatrzymania albo przymusowego doprowadzenia osoby podejrzanej, a także w celu znalezienia rzeczy mogących stanowić dowód w sprawie lub podlegających zajęciu w postępowaniu karnym. Ważne jest także, że podstawą do przeszukania pomieszczeń i innych miejsc jest istnienie uzasadnionego przypuszczenia, iż osoba podejrzana lub wymienione rzeczy tam się znajdują. Dlatego też, jeśli organy ścigania zgłaszają się do właściciela hotelu w celu przeszukania obiektu należy zakładać, że posiadają informację na temat przebywania poszukiwanych osób lub rzeczy w hotelu.

Tryb przeszukani

a O celu przeszukania osoba prowadz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Joanna Borczyk

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *