Witaj w hotelu – witaj w świecie nowych technologii

Chcąc dbać o jakość oferowanych usług i najwyższe standardy obsługi gości, trzeba zaprząc do tego najnowocześniejsze technologie. Tu już nie wystarczy miła obsługa, czystość i wygodny, klimatyzowany pokój z dostępem do szybkiego Wi-Fi. Trzeba zaoferować najnowsze rozwiązania technologiczne, spełniając oczekiwania coraz bardziej świadomych i wymagających konsumentów.



Niewielu nawet stałych bywalców hoteli zastanawia się, jak bardzo są one zaawansowane technologicznie. Wszystko musi tu przecież działać bez zarzutu, a gość ma czuć się nawet lepiej niż w domu. Oczywiście spora część rozwiązań technologicznych jest niedostępna dla gości, a wie o nich wyłącznie personel, bo są one przede wszystkim wsparciem jego pracy. Są jednak takie rozwiązania, które mają zapewniać większy komfort osobom korzystającym z hotelowych usług. I tu wkraczają na scenę innowacyjne technologie.

Smartfony, tablety, wirtualne asystentki…

Smartfony zamiast kluczy, aplikacje zamiast pilotów i tablety jako centrum sterowania wszystkimi funkcjami w pokoju – to przykłady tego, w jakim kierunku branża hotelarska podąża. W Polsce tego typu rozwiązania sto sują już m.in. hotele sieci Puro, Sound Garden Hotel w Warszawie czy Blow Up 50/50 w Poznaniu. W nowojorskim hotelu Yotel po otrzymaniu klucza w terminalu goście mogą oddać bagaż robotowi, który zamyka go w bezpiecznych szafkach. Niektóre hotele idą o krok dalej, dając swoim gościom do dyspozycji wirtualną asystentkę głosową. Alexa ma witać gości hoteli Marriott International. Tego lata obiekty tej sieci rozpoczynają w tym celu współpracę z firmą Amazon. Spersonalizowana asystentka będzie witać gościa, pomagać mu w zameldowaniu i wymeldowaniu, odpowiadać na jego pytania i rozwiązywać bieżące problemy. Przyjmie zlecenie posprzątania pokoju czy wymiany pościeli, zamówi do pokoju posiłek i zorganizuje transport. Wszyscy, którzy mają głośniki Echo Amazon w domu, będą mogli również z hotelowego pokoju zdalnie zalogować się do własnego urządzenia i np. słuchać skomponowanych wcześniej p [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anna Jabłońska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *