Mrągowo bez Mercure

Hotel Mercure Mrągowo Resort & SPA, który dwa lata temu został sprzedany przez Orbis spółce Deporium Inc., zrezygnował z marki Mercure i obecnie działa jako Mrągowo Resort & SPA. Był to jedyny hotel pod globalną marką na Warmii i Mazurach poza Olsztynem.


Hotel, oferujący 214 pokoi, jest obecnie w trakcie gruntownej modernizacji i rozbudowy. Odnowione zostały pokoje, części wspólne, powstaje sala konferencyjna o powierzchni ponad 500 m kw. i wysokości 5 m z częścią wystawienniczą. – W tej chwili przygotowujemy nową segmentację klienta. Postawiliśmy na rodziny z dziećmi i to będzie nasz core business. Wcześniej w tym hotelu zawsze było wiele grup turystycznych z Niemiec. Drugi obok rodzin bardzo ważny element to sport – mamy dziewięć kortów, dwa boiska piłkarskie, jedno będzie działało również zimą. Uruchomiliśmy w tym roku drugi obiekt 200 m od hotelu z 74 pokojami o trochę niższym standardzie, przeznaczony dla klienta stricte sportowego – mówi Anna Krawczyk, dyrektor generalna Mrągowo Resort & SPA. – Decyzją biznesową właściciela obiektu było wyjście z sieci, bo w takim regonie jak Mazury brand międzynarodowy nie pomaga aż tak, jak w dużych miastach, a koszty opłat do sieci są bardzo wysokie. Zdecydowaliśmy, że te pieniądze, które płaciliśmy za brand, będziemy przeznaczać na poprawienie standardu dla gości. Jesteśmy w trakcie bardzo dużych zmian, żeby dostosować się do rynku, który jest bardzo wymagający.

Wybudowany w 1981 r. obiekt (działający wówczas pod nazwą Mrongovia, do której prawdopodobnie wróci) był w latach 80. jednym z najbardziej luksusowych hoteli w Polsce. Po remoncie w 2005 r. wszedł pod markę Mercure. W 2016 r. Orbis sprzedał hotel firmie Deporium Inc. należącej do tureckiego biznesmena Sabriego Bekdasa i jego syna. Wartość transakcji wyniosła 18,6 mln zł netto.

 

 


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

3 komentarze do “Mrągowo bez Mercure

  1. Aż dziw, że frajerzy z Orbis nie zagwarantowali sobie utrzymania brandu. Porażka. Bywałem zwykle 3 razy w roku. I już niestety nie będę w tej sytuacji.

  2. Totalna porażka dla wizerunkowa dla Orbisu jako takiego
    Pozbycie sie ze swojego portfolio hotelu resortowego to bardzo duzy błąd.
    Po Mercury Wisła, teraz Mercury Mrągowo…
    Ciekawe jak dlugo w sieci pozostanoe jeszcze Mercury Karpacz i Krynica Zdrój.

  3. NIestety nie dziwie sie Orbisowi, ze sprzedal, Hotel bardzo nieprzyjemny, szczegolnie obsluga (bylem tam raz, w 06.2017), brudno itp.
    Nie wroce, na pewno.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *