Chiński Jin Jiang przejmuje Radissona od chińskiego HNA

Chińskie konsorcjum Jin Jang, właściciel m.in. Louvre Hotels Group, do końca roku ma przejąć od innej chińskiej grupy HNA sieć Radisson Holdings z Radisson Hotel Group. Obydwa konsorcja podpisały już wstępną umowę w tej sprawie

Transakcja obejmuje zakup 100 proc. udziałów w Radisson Holdings oraz 51,5 proc. udziałów w Radisson Hospitality AB. W 2016 r. HNA Group kupiła amerykańską sieć Carlson Hotels i jej europejską część Carlson Rezidor Hotel Group, w której CH posiadała połowę udziałów. W marcu tego roku Carlson Rezidor Hotel Group została przemianowała na Radisson Hotel Group, a w kwietniu Carlson Hotels zmienił nazwę na Radisson Hospitality. – HNA bardzo wspierała naszą działalność i realizację pięcioletniego strategicznego planu zmian. Nasze starania o przekształcenie dotychczasowej firmy pomogły stać się Radisson Hotel Group wyjątkowo atrakcyjnym celem akwizycyjnym. Widzimy ogromną szansę we współpracy z Jin Jiang International, aby dołączyć do jednej z największych firm hotelarskich na świecie – powiedział Jason Kidd, dyrektor generalny Radisson Hospitality. W sieci Radisson Hotel Group działa obecnie blisko 1,2 tys. hoteli ze 180 tys. pokoi, a w przygotowaniu jest 280 kolejnych hoteli z ok. 48 tys. pokoi, w tym pięć hoteli w Polsce z ok. 1 tys. pokoi. Sprzedaż Radissona jest częścią planu zredukowania długów przez HNA i wynikiem presji rządu chińskiego, który stara się ściągnąć rodzimy państwowy kapitał z powrotem do kraju (Jin Jiang traktowany jest jako konsorcjum komercyjne). W tym roku HNA sprzedało już swoje udziały w Hiltonie oraz w hiszpańskiej sieci NH Hotel Group tajlandzkiej grupie hotelarskiej Minor International, która obecnie posiada 94 proc. akcji NH Hotels. Hiszpańską sieć chciał też kupić Hyaat. Jin Jang jest czwartą największa siecią hotelarską, a teraz jeszcze awansuje. Cztery lata temu kupiło sieć Louvre Hotels Group za 1,2 mld euro. Jest też największym udziałowcem AccorHotels. •

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *