Zarządzanie zmianą, czyli jak efektywnie wprowadzać innowacje do hotelowego SPA

Autor: Anita Bajdalska
„Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana” – ta sentencja Heraklita z Efezu sprzed 4,5 tys. lat jest aktualna do dzisiaj. W biznesie SPA & wellness, aby przetrwać i być konkurencyjnym, stale trzeba wprowadzać innowacje, które wymagają zmian nie tylko w zakresie oferowanych usług, ale także organizacyjnym czy marketingowym. Tego oczekują coraz bardziej wymagający goście. Wszelkie innowacje są nierozerwalnie związane z cyklem życia produktów, które po pewnym czasie zaczynają się starzeć. Objawia się to spadkiem wartości zakupionych usług, które przestają być interesujące dla gości, co w konsekwencji powinno prowadzić do wycofania ich z oferty hotelowego SPA. Widać to bardzo dobrze w statystykach sprzedaży, które muszą być przedmiotem analizy każdego managera SPA. Zmiana marki i technik masaży Zabiegi kosmetyczne na twarz, ciało i masaże zawsze będą częścią menu SPA, jednak marka kosmetyczna, na bazie której wykonywane są te zabiegi, powinna być co pewien czas zmieniana, gdyż goście, którzy stale korzystają z usług hotelu i zabiegów w SPA, po pewnym czasie zaczynają coraz bardziej nudzić się dotychczasową ofertą. Hotelowe SPA, aby wciąż być atrakcyjne, musi zatroszczyć się o zmianę oferty zabiegów kosmetycznych i poszukać innej marki kosmetycznej. Jednak proces „wyjścia” z marki nie jest szybki i prosty, dlatego musi być szczegółowo zaplanowany, gdyż nowa marka to nowa oferta zabiegowa i nowe menu SPA. Trzeba dobrze rozpoznać rynek zarówno pod kątem jakości oferowanych kosmetyków profesjonalnych, serwisu, szkoleń, jak i rentowności oferowanych przez dystrybutora zabiegów. Nie mniej istotne jest sprawdzenie zapasów magazynowych dotychczasowej marki oraz określenie czasu, w którym uda się zużyć wszystkie kosmetyki. Taka zmiana w hotelowych SPA powinna być realizowana co kilka lat (częściej w miejskich day SPA, co dwa-trzy lata, ponieważ mają one dużo więcej stałych klientów). Zmiana marki, co pociąga za sobą zmianę oferty zabiegowej, to jedno, ale nie mniej istotne jest poszerzenie tej oferty o rytuały relaksacyjne oraz masaże, które w hotelach SPA cieszą się [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *