Accor jest największą siecią w Europie… i na Bliskim Wschodzie. Ibis największą marką w Europie

Accor jest absolutnym hegemonem w Europie z 331 tys. pokoi. Kolejna sieć – Jin Jang, ma ponad dwa razy mniej pokoi, a trzecie IHG blisko trzy razy mniej.  Największą marką hotelarską w Europie jest ibis z 83 tys. pokoi, a za nim Premier Inn i Mercure. Accor jest też największą siecią na Bliskim Wschodzie, mając tam ponad 34 tys. pokoi i o kilkaset pokoi wyprzedzając Marriott International.

Jak wynika z najnowszego raportu STR 500, Accor utrzymuje swoją pozycję dominatora w Europie, a poza Jin Jang (które wchłonęło kilka lat temu drugą w Europie francuską sieć Louvre Hotels Group) i IHG ponad 100 tys. pokoi ma jeszcze tylko Marriott International. Piąta w rankingu sieć Hiltona na 87 tys. pokoi, Best Western Hotels & Resorts 85 tys., angielska sieć Whitbread 75 tys.. Pierwszą 10 uzupełniają Choice, Wynndham i skandynawska sieć Scandic, które mają po ok. 50 tys. pokoi.

Największą marką w Europie jest ibis (ibis ibis, czerwony), a kolejne to ekonomiczna Premier Inn z 75 tys. pokoi i następny brand z porftolio Accoru – Mercure z 66 tys. Accor w pierwszej 10 marek ma jeszcze Novotela i ibisa Budget po ok. 46 tys. pokoi. Czwartą marką w Europie jest Best Western, piątą Scandic Hotels, a szóstą Radisson Blu – wszystkie po ok. 50 tys. pokoi. Pierwszą 10 uzupełnia ósmy Holiday Inn i dziesiąty Travelodge.

Accor jest też największą siecią na Bliskim Wschodzie, ale tam zaciętą walkę o pierwsze miejsce toczy z Marriottem, który też ma ponad 30 tys. pokoi. Kolejna w zestawieniu sieć IHG ma 23 tys., a następne już po ok. 15 tys. - Rotana, Hilton i Jin Jang. Ok. 10 tys. mają jeszcze sieci Millenium i Wyndham, a po ok. 5 tys. Hyatt i Jumeraih. Wśród marek najpopularniejsza jest azjatycka Millenium Hotels & Resorts, na drugim jest luksusowy Movenpick Accoru, a na trzecim Rotana, wszystkie po ok. 8,5 tys. pokoi. Czwarty Hilton ma 7,6 tys., a piąty Intercontinental 7,2 tys. Ponad 6 tys. pokoi mają jeszcze Crowne Plaza, Holiday Inn i Radisson Bl.  Ramada – 5,5 tys., a  Jumeirah Hotels & Resorts – 4,7 tys.