10 sprawdzonych sposobów na direct booking

Autor: Izabela Jaśkowiak
Direct booking wymaga zaangażowania i cierpliwości. Ale jak to zwykle bywa w tego typu sprawach, opłaca się podjąć wysiłek, bo przynosi on ogromne korzyści. Jeśli chcemy cieszyć się rosnącymi słupkami sprzedażowymi i lojalnością gości, warto znać (i stosować) sprawdzone metody na sukces w direct bookingu. Po pierwsze: komunikacja na Facebooku i nie tylko Na początek warto przyjrzeć się komunikacji, która zwykle jest pierwszym kontaktem gościa z hotelem, i zastanowić się, kto jest naszą grupą docelową: gość biznesowy, rodzinny czy może single? Każda z tych grup wymaga innego rodzaju komunikacji. Chcemy, by obiekt kojarzony był z luksusem, rodzinnym wypoczynkiem, romantycznym wyjazdem czy aktywnym wypoczynkiem? To również ważne pytanie, na które powinno się znać odpowiedź. Aż 86 proc. gości deklaruje, że decyzję o zakupie podejmuje ze względu na spersonalizowany przekaz obiektu (dane SiteMinder). Warto pamiętać o: • zaplanowaniu tematów przynajmniej na tydzień z góry i wykorzystać w tym celu możliwość planowania postów na Facebooku, • inspirowaniu prawdziwymi zdjęciami lub wideo z obiektu lub okolicy (pozwala to na lepsze utożsamienie się gościa z miejscem), • angażowaniu swoich odbiorców, zachęcaniu ich do aktywności na profilu (komentowania, oznaczania się w obiekcie), • zaplanowaniu sposobu komunikacji (styl pisania, rodzaj grafik itp.) i trzymaniu się go, byciu konsekwentnym, aby budować rozpoznawalność, • wykorzystaniu płatnych działań marketingowych (Facebook Ads), aby przyciągnąć więcej followersów, • monitorowaniu swoich działań – zasięgu, zaangażowaniu i liczbie osób powiązanych ze stroną. Można w tym celu wykorzystać Pixela Facebooka. Po drugie: komunikacja na stronie obiektu Według Tripadvisor 96 proc. gości uważa opinie innych osób za pomocne w wyborze odpowiedniego obiektu. Warto więc zbierać na swojej stronie opinie gości ze wszystkich kanałów i przedstawiać je jako tzw. społeczny dowód, który dodatkowo buduje zaufanie do obiektu. Wideo i zdjęcia wykorzystywane są w komunikacji w mediach społecznościowych, warto posiadać także na stronie internetowej. Pokazanie hotelowej restauracji czy gabinetu SPA sprawi, że gościowi łatwiej będzie wyobrazić sobie siebie relaksującego się w jacuzzi czy smakującego specjały szefa kuchni. E-Marketing Associates sprawdziło zachowania gości na stronach hoteli. Z ich badań wynika że 20 proc. odwiedzających zapoznaje się wnikliwie z treś [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *